En annan tid, ett annat liv

Har inte blivit att jag skrivit här så mkt nu när jag varit i husum... allt har sin tid och att bo hemma hos mor & far i husum har inte sin tid nu,....... på torsdag (äntligen!) åker jag hem till MIN lägenhet och MITT vanliga liv! Jippi! Känns alldeles underbart!

I helgen så lekte jag turist med min vän och kursare som också gör praktik i Övik, vi besökte paradis-paradis-paradisbadet i örnsköldsvik! (minns nån den gamla  reklamjingeln från radion??)  Det var mycket roligare än vad jag hade kunnat tänka mig! Vi föll direkt för den mer eller mindre nya vattenrutschkanan (jag har inte varit där på kanske 5 år) där man åkte den superlånga kanan i en slags badring, det gick fort och var super skoj! i övrigt så hann vi åka några andra kanor, forsar och dylikt..samt bada bubbelpool och basta.. 

Fick en inbjudan idag också till värsta grymma tillställningen ;)

Nu lite råd till dej som funderar på att åka till din hembygd/hemstad under en kortare period:
1. Se till att ha väl förberedda svar på frågor som : vad gör du nu? har du flyttat hem? och har du nån kille?/barn?
2. se till att svaren inte är: pluggar, bor hos mamma & pappa i 4 v , nej har varken karl eller barn
3. Ljug enligt följande mall på alla frågor: Jag är barnledig alternativt :har fast jobb, har just köpt hus med min fästman och vi håller på att renovera köket...   



Over and out! /E

Kommentarer
Postat av: Petra

Tror man ska passa sig för att renovera kök...rätt som de är så blir man lämnad, just när köket blivit klart...!

2005-11-23 @ 19:59:25
Postat av: Hanna

Jag kommer ihåg den, jingeln alltså... ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback