Jag är naiv

Begav mig åter igen till södern i helgen, för att träffa älskade J och göra Stockholm osäkert.  Resan ner med ökända why-bus gick relativt smärtfritt om man bortser från en insident på bussen som fick mej att känna mig som EUs mest naiva person..  en tjej frågade desperat om hon fick låna min mobiltelefon... och eftersom jag vill framstå som en  vänlig själ ,  så lånade jag ut den. Hela händelsen slutade med att hon ringde 4 samtal ...dagtid. Utan att ens erbjuda sig att betala nån form av ersättning... ( vilket jag givetvis inte hade tagit emot, men det hade varit en trevlig gest om hon erbjudit sig)

Hursomhelst Stockholm skulle jag ju berätta om : På lördagen visade sig huvudstaden från sin bästa sida och vi njöt av solskenet, till kvällen tog vi oss till odenplan och sedan vidare till norra brunn där det var stand-up comedy ! Mårten Andersson och Adde Malmberg stod för comedyn..   Dom var båda grymma , men jag tror nästan att Adde var bäst (om man nu ska jämföra..)  Ett smakprov som jag redan så här på förhand vet inte kommer att vara lika kul som det var då och där:
"Alla ni medelålders... vet du inte om du är medelålders? Tänk då tillbaka på hur det var i somras hade du på dej shorts,  sandaler och STRUMPOR I SANDALERNA??? " " ja då vet du att  du är medelålders..."  Som sagt du skulle varit där för att riktigt as-garva åt detta

Vi drog sedan vidare till en Döv-klubb! Ja du läste rätt , och ja det spelades musik där. Detta var en annorlunda och angenäm upplevelse, trots att man kände sig lite som en alien. Helt klart en kul grej! Önskar dock att jag varit där för ett par år sedan då mina teckenspråkskunskaper var lite fräschare, nu för tiden sträcker sig mina kunskaper till TSS, Tecken Som Stöd och det är knappt..

På söndagen besökte vi Armémuseet. Vilket var en upplevelse över förväntan för mig. De hade en spion utställning där, och ni som känner mig vet ju att jag i mina unga år drömde om att bli FBI-agent (dessa drömmar krossades väl helt i samband med 11 september ...och även på grund av att stora landet i väst har puckot Georg W Buske till president). I vilket fall var spion utställningen bra! och hela museet bra och välgjort! I slutet blev jag dock lite less.. men detta kan ha berott på att jag vid tillfället var ganska hungrig.. 

Helgen var underbar, som vanligt med J som för övrigt snart muckar och kommer hit till mej!!! Hurra!


Kommentarer
Postat av: Anonym

vill inte verka som en besserwisser, men jag tror inte de spelar nån roll om man ringer till en fast eller mobil från en mobiltelefon, de är nog samma pria..!
Ses imoron, ska bara prata me Leif! ;)

2006-04-04 @ 22:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback