Cocktail!

cocktail fest med delar av klassen + en massa andra trevliga människor!  Alkoholen flödade och vi åt goda snittar ( den där smaksatta keson var godast). En hel-trevlig kväll.  Emelia hade dessutom på sig kjol, vilket inte hör till vanligheterna.
Kul att klasskompisen E var så duktig att göra akrobatiska rörelser på dansgolvet på grund av att hon hållit på med agility... haha särskilt momentet när man ska springa mellan pinnarna måste ju främja smidigheten avsevärt!  Eller kan det va så att vigheten kommer av att hon inte pysslat med agility (som jag inte kan stava) utan voltige! Kul var det i allafall.

För övrigt var jag och klippte mig hos en frisör.. för min frisör och vän har lämnat sverige och mitt hår åt sitt öde till förmån för thailands dykvatten..  Klippningen gick smärtfriare än vad jag hade trott tills vi var framme till det mest kritiska: LUGGEN! jag anser mig inte vara en överdrivet fåfäng person... men va f-n jag ser helt mesig ut.. luggen blev för kort.. och för tunn och ja.. jag ser helt mesig ut.. den lilla coola framtoning som mitt hår / min lugg har givit mej är borta.... men växer förhoppningsvis ut snart igen.. bryter lite lätt ihop varje gång som jag passerar en spegel...  dessutom glömde/tappade jag min mössa på en buss.. klantigt

Idag har huvudet varit tungt.. så jag har vilat / sovit men också ätit pizza och årets första semla! Fick ett städryck också, poppade progg och torkade golven.. ja ja
Sen så har det ju dragit igång: Examensarbetet / ex-jobbet/ magisteruppsatsen/d-uppsatsen/ projektet.... kärt barn har många namn. Jag är inte så taggad på den tillsynes ofantligt omfattande uppgiften.. vill mest bara få det gjort. Och vi kommer att klara det. Det hela börjar med att man ska skriva en "forskningsplan" dvs en planering för hur vad och när man ska göra sitt projekt. Sen så ska man söka litteratur, som ska läsas. Och denna litteratur består till störst del av vetenskapliga artiklar.. och för icke-univeristets insatta kan jag berätta att vetenskapliga artiklar har inga likheter med vanliga tidningsartiklar... åh nej, detta är så långt ifrån aftonbladets mittuppslag som man kan komma....    En vetenskaplig artikel är en sorts forskar rapport, där en eller oftast flera forskare redogör ( på oftast alltför många sidor) för något experiment eller projekt som dom har genomfört.. det finns många regler för hur man ska skriva dessa artiklar och vad som ska finnas med... ,  Jag är inte alltför imponerad av forskningens hårt reglerade och rigida värld.. men men DEt kommer bli bra och bara stressen lägger sig och man kommer in i det så.

Och i morgon bitt kommer älsklingen Hurra , jippi jubel & visslingar!  Livet är underbart!

Kommentarer
Postat av: Elin E

Jorå, agilitytakterna satt i! Det kändes kul!

2006-02-22 @ 20:04:20
Postat av: Ida

TJA BRUDEN! Ida heter jag och är god vän till din "J". Jag pratade med honom nyss och han är ju helt nerkärad i dig:)! Du måste sannerligen vara något extra, gillar dig redan! Ville bara säga att jag tycker det är hur kul som helst och jag önskar er all lycka!

2006-02-23 @ 12:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback