Förstå och missförstå

"Jag vet att du tror att du förstår vad du tyckte att jag sa men jag är inte säker på att du fattade att vad du hörde inte var vad jag menade" eller " läs inte vad jag skriver, förstå vad jag menar"

Har fått känna av begränsningarna som skiftlig form av blogg innebär. Det kan lätt bli missförstånd när man skriver nåt, jag skriver ju utifrån MITT alldeles egna perspektiv.. och vill härmed tydliggöra utan att för den delen förstora en del av det senaste inlägget :

Jag var inte irriterad på någon eller några personer, jag menade ingen speciell person.. utom möjligen ett indirekt personangrepp som  jag ångrar så här i efterhand..  ( men faktum är att jag redan hade sagt det till  personen i fråga face-to-face. Att jag sen valde att lägga ut det här var ju en aning onödigt kan jag tycka.. men mest tänkt som en rolig variant på nåt i min vardag)  Min intentioner var goda! men jag står för mina åsikter. och syftet med gårdagens blogg var att utröna mina egna konstiga "ansvars/rättvise-tankar" och ingenting annat..  För det som egentligen är begränsande och störande i detta läget är ju mina tankar! och det var dom jag ville åt ..  Så omvärlden: NO HARD FEELINGS!

Dock så visade detta hur stor genomslags kraft bloggen har och hur många som egentligen läser den :) ( inget ont som inte för nåt gott med sig..)

För övrigt så gjorde vi det ,(  jag &  älskade J ) vi vågade vägra alla hjärtans dag!!! Detta har inget att göra med hur jag känner för honom, snarare att vi båda av princip vågar vägra jippot... alla dagar med honom är ju kärleksdagar och värda att fira... tycker jag.. ;)  och lyckliga jag får snart ha honom här igen...mycket snart!

Har ju för övrigt vägrat den dagen många gånger förr, eftersom jag fortfarande står fast vid att det är ett amerikanskt jippo som folk (kapitalister) vill tjäna pengar på ..
Men för den skull blev jag ju inte sur då jag fick sms av en del  vänner! utan tvärtom , kan man använda dagen till att höra av sig till folk man inte hört av sig till på ett tag så är det ju nåt fint!
Och på grund av att dagen även är "alla-hjärtbarns-dag" så fick jag som det hjärtbarn jag är ett e-kort av min kära mor , som trots sin begränsade datatekniska förmåga skickade ett kort som det stod sov gott på och samtidigt spelade melodin "när trollmor har lagt sina elva små troll" , hon hade även bifogat en allahjärtans hälsning... detta fann jag mycket roande... av många orsaker. 


Funny little frog med Belle & Sebastian.. en bra låt :

"You’re my picture on the wall
You’re my vision in the hall
You’re the one I’m talking to
When I get in from my work
You are my girl, and you don’t even know it
I am livin out the life of a poet
I am the jester in the ancient court
You’re the funny little frog in my throat "

Kommentarer
Postat av: Heléne W

Du är härlig Emelia........ en egen, egensinnig pippi långstrump i min egen klass...Kram till en alldeles egen tjej, sluta aldrig med det.

2006-02-16 @ 15:19:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback