Det som inte dödar , det härdar

Överlevde

Då var man människa igen, efter några dagar av sjukdom som spenderats på soffan, det var då jag kom på begränsningen med en loftsäng. Den är inte praktisk om man inte har några krafter alls. Men då är det tur att man har Sveriges bekvämaste (bädd-)soffa.  Det var så länge sedan jag var sjuk (bakfylla räknas inte) att jag glömt hur jobbigt det är..  var tvungen att samla alla krafter för att ens orka hämta nåt att dricka. Och värst av allt: jag ville inte äta!, maten smakade äckligt, jag var inte hungrig, ingen aptit. Nu förstår ni som verkligen känner mig hur sjuk jag varit!! Emelia ville inte äta.... 
Hursomhelst , trodde för en stund att jag drabbats av fågelinfluensan, men övergav den tanken ganska snabbt då jag kom på att jag inte bodde i "zonen" , trots att jag gjorde ett gästspel i södern förra helgen. Den som smittat mig är nog en kvinna på tåget som hade varit sjuk i en vecka.. (har inga uppgifter på om befunnit sig i "zonen" eller ej).
Jag har under dessa dagar på soffan haft på tvn och tittat på den kortare stunder då jag inte sovit , och kan sammanfatta min långvariga tv-studie i följande funderingar/konstateranden :

1. Carola ska sjunga inte prata
2. Varför har brudar tungan utanför munnen på överläppen när dom säger (mimar) L (bokstaven) i  sina musikvideos? ( marie sernholt, jessica simpson, brittan)
3. özz nujen dominerar ( Fredrik virtanen är en mes!!)
4. sluta skönhetsoperera folk på tv
5. Carola sa att hon sett sin " glittertautering " i Betlehem, jag har då sett den på ett flertal ställen i Sverige.... (bland annat mitt dopljus tror jag)
6. det är fult att svära i tv (särskilt som svar på alla frågor man får)

Dessa funderingar/konstateranden kan speglas av mer eller mindre feberyra hallucinationer , jag har tydligen gjort en del klassiker i feberyra tidigare i mitt liv , som min familj så gärna påminner mig om:

Klassiker : Emelia i 4 års åldern går ut på tomten efter att ha varit sjuk ett tag, ställer sig framför ett spett som sitter i backen (spettet har en diameter på kanske 2 cm) och beordrar "pappa, akta på spettet!"  "varför då" säger stackars pappa "för att jag ska gå här" säger envisa emelia..   "gå runt" det handlade ju trots allt om en yta på kanske två centimeter som Emelia bara skulle gå på precis då!


För övrigt så är saknaden stor efter J som är ute på slutövning och krigar en hel vecka till...  har funderat på att inleda ett förhållande med hans mobilsvar , men har efter moget övervägande kommit fram till att inte göra det idag i allafall.. härda härda härda







Kommentarer
Postat av: Mia

Som vår kära vän M uttryckte sig angående Carola i dag: Man förstår ju vilken evighet hon sjunger om...

Se till att bli riktigt frisk nu, min mor och far har också haft influensan och pappa vägrade vila (äh, inte är väl det så farligt var hans uttryck) till följd av att han istället för att vila valde att hugga ved, började han hosta blod och blev nästan inlagd på sjukan i Tärna (behöver jag nämna att han vägrade) VILA!

2006-03-20 @ 13:01:20
Postat av: Kajsa

Usch va trist o tungt att vara sjuk! Det är också så länge sen jag var riktigt sjuk att jag knappt minns hur det var.. kanske lika bra det! Hoppas du får det skojsigt på Ume Open ihelgen då! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback