Helg i södern

Är hemma i välbekanta Ume igen, efter en turné i södern.  Var en alldeles förträfflig (har aldrig använt detta alldeles för klämkäcka ord förut)  helg.  Det hela började med en tolv-timmars resa till Linköping, med mer eller mindre sömn. Var ju nån brutta som snarkade hela vägen...  men synden straffade sig själv i och med att hon hade tagit min plats (och jag hennes iofs) så blev hon väckt kl 05.20 av konduktören som informerade henne om att vi närmade oss Linköping.....   kontrollfreaket Emelia hade såklart ställt alarm och var redan vaken ;)

Hursomhelst blev jag hämtad av J s mycket trevliga familj i Linköping och vi åkte genom det platta landskapet och under göta kanal (norrlänningar : ni har sett det på TV!!)  till Bondeby och sen Kvarn (för novisa läsare kan jag underlätta genom att säga : där J gör värnplikten) Sen följde en spännande dag då vi fick beskåda krig , vapen , stridigheter mm. Och framför allt fick jag ju träffa J och hans familj!  Tråkigt nog hann vi inte åka strf 90 , det såg skit-häftigt ut! Fick lite ångest,,,skulle man ha gjort lumpen ändå? ( än fast det då det begav sig gick emot hela min politiska övertygelse.. men efter lite info från J som delar ovan nämnda politiska övertygelse så fattra jag vad det kan handla om)
Efter den utlovade ärtsoppan, och en bandvagnstur ( i Js vagn) så begav jag och J oss mot Sthlm, trötta, slitna och oduschade kom vi fram till hotellet. Efter lite rehab drog vi ut på stan, hängde på ett helt okej ställe som inte hette Mongo med Js polare (med grym humor). 

Men höjdpunkten var ändå söndagkväll då vi tog oss till söder åt billig pizza och sen vidare till ett ställe där dom hade stand-up kväll, under ett par timmar roades vi av en massa roligare stå-uppare. Hur kul som helst, vi garvade som attan både jag & j ..  ( tror att vi var dom som skrattade mest). Är svårt att redogöra för alla skämten här.. men ta mig på orden : SKITSKOJ! och grym humor!

Tycker lite synd om J som är förkyld nu när han ska ut på slutövning!

Vi drog några rundor på stan också dagtid. Inatt åkte jag nattåget hem, och kunde hur konstigt det än må låta sova halv-sittandes , Vem kunde ana att de skulle vara så mkt folk på tåget en tisdagnatt?

Vi har lyssnar en del på the knife & dub sweden i helgen... rekommenderas
Längtar till jag får träffa världens bästa kille igen!

Kommentarer
Postat av: aggiornare

Stupore! Amo questo luogo!:))))))) http://www.usate348.org/aggiornare

2007-02-19 @ 01:47:08
Postat av: virgilio

Great site! Good luck to it's owner! http://www.bovso.org/virgilio

2007-02-23 @ 02:08:21
Postat av: cavalli

pagine piuttosto informative, piacevoli =) http://www.flryanair.org/cavalli

2007-02-24 @ 23:24:19
Postat av: Treno

..Rather helpful information you have here. Grazie! http://www.trenitalia.275mb.com

2007-03-07 @ 17:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback