Shiny happy people

En sån där bra dag,
för det första : DOM HAR TAGIT FAST HAGAMANNEN, det var på tiden måste jag säga. Och om jag ska vara ärlig så trodde jag inte att dom skulle ta fast honom överhuvudtaget. Och på grund av att jag är en mycket egocentrisk person undrar jag att det faktum att dom tog fast honom just nu hade något samband med att jag äntligen fått min försvars-spray som jag beställde för en evighet sedan...  nej jag vet allt kretsar inte runt mej..  Dom kom bara tillslut till det tipset i högen av tips som dom hade på ett skrivbord någonstans. Att sedan alla kvällstidningar publicerar foto på karln kan jag inte tycka är försvarbart... han hade väl en stackars stackars sambo och barn.. och dom mina vänner är det synd om. Hagamannen är det också synd om för han är sjuk. riktigt sjuk!

En annan trevlig gest som gjorde min dag var paret på ica som storhandlade och hade vänligheten att släppa mig före i kön. Sånt är trevligt tycker jag :)  Eller tjejen som hälsar i tvättstugan, och som grädde på moset (varifrån kommer detta udda uttryck, vem äter mos med grädde ??) så får jag träffa min älskade J imorgon!!!
Visst jag vet det låter som om jag har en affär med en gift man jag ska träffa honom på ett hotell i stockholm.. men han är inte gift...vad jag vet i allafall :)  Och på lördag så ska vi gå på stand-up comedy igen.. det är ju så kul!

Jag har också kommit in i en punk period.. alla utom jag hade sin punk period i högstadiet.. kalla mej omogen men jag har min punk-period nu!!

Ett sant citat om stress när man pluggar : "Att inte göra saker stressar mer än att göra dem"
Är så glad att jag ska göra min praktik i oktober istället förnu i mars, var så stressad i slutet av februari, behövde verkligen lite rehab nu, lite lugn & ro, lite nervarvning..  är en bättre människa nu!

Dagens låttips: Dropkick murphys låt Forever, lite irländsk känsla i vardagen!



Kommentarer
Postat av: Kajsa

Va skönt att du också har kunnat varva ner! Kanske svårt att INTE göra det när man har haft sån maffigt lång ledighet som vi har haft... :) Uppiggande med ny energi! Ses snart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback