Tulpaner!

Saknar min kära J , super mycket..  ja jag vet att jag är en gnällig toffel.. men så är det allafall....

Hursomhelst  så har ju denna vecka varit min första "uppsats-vecka" kan ju inte säga att jag fått någon rutin på det direkt, men blir bättre nästa vecka, då ska jag sitta på MB ..   Man blir ju som en desperate housewife att sitta här hemma.   
Min ´tråkiga, rastlösa vardag som mestadels bestått av att sitta och läsa artiklar i pyjamasbyxor... livades upp igår då jag fick besök av min kusin och hennes två hel-goa barn! Lilla A snart två och ett halvt år gav mig jätte fina tulpaner, och sen så sa hon mitt namn typ en miljon gånger under dagen :) hon sa det dessutom helt korrekt E-M-E-L-I-A , och det klarar ju dom flesta vuxna inte ens av..    Och hennes lilla syster på 7 månader var ju söt och go hon med, trots hennes krämpor..  
Lilla A pratade näst intill oavbrutet med mej .. och gav mej en massa energi!  Kul att prata med kusin J också!

Igår kväll var det bastufest med ryska intresseföreningen  RUS, att basta är nämligen i linje med ryska seder och bruk.  Det var trevligt , vi sprang ut i mellanåt och åt massa snacks och bastade väldigt länge, jag bastade nog längst och blev okrönt bastudrottning :) vann till och med över en fínsk tjej :)  Då tackar man barndomens fredags besök i husums simhall med den efterföljande bastun, vi svenskar har dock för vana att äta frukt tex. apelsin i bastun, och det är enligt finska / finlands-svenska personer hel-konstigt...   men det är hursomhelst gott :)

Nu ska jag göra nåt vettigt. typ diska (fast det är borgligt att diska!!!)

Längtar jätte mycket efter J och nästa helg...

Kom på att jag inte kommenterat Lasses nysläppta låt "ingen soldat" : Helt pkej, ganska lugn, gillar den faktiskt. Men ser fram emot mer fart och tryck med hovet




Kommentarer
Postat av: Mia

Jag har aldrig heller sett frukt och bastu som ett koncept, kanske beror på att mitt ursprung är allt för nära norska gränsen. Vad vet jag? Bastu och öl däremot, det hänger ihop! Kramar /Mia

2006-03-05 @ 12:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback