Fortfarande

Här kommer ett utdrag ur en tidigare dagboksanteckning som jag hittade och hör och häpna den gäller nog fortfarande :

"Jag vill så mycket, å ena sidan vill jag kämpa, vara aktiv i amnesty, IM , SLOSS; MF ...ja u name it! Jag vill slåss på barikaderna, hjälpa barnhemsbarnen i Ryssland, volontär arbeta med något som är till nytta för någon annan (och nu menar jag inte Husum IF orientering..) Och vid sidan av allt detta sköta min utbildning mer än exemplariskt, bli världens bästa logoped, alltid finnas där för mina nära och kära, vara en underbar dotter, lyssnare, syster och vän. Ha bra råd, vara intelligent, rolig ( det är jag ju faktiskt) och snygg..
Å andra sidan är det ganska skönt att få en lugn stund ibland, sitta i soffan med en påse chips och se en alltför påkostad amerikansk film i mjukbyxor och skitigt hår.. Dubbelmoral? Ja absolut!

Man ska inte analysera sönder saker, det lär jag mig varje gång jag har en lugn stund.. ( det är inte så ofta, men det är nu)

Kanske kommer den dag när någon sitter bredvid mig i den där i soffan och planerar vad vi ska göra med våra liv .
Och kanske, jag garderar mig med ett stort kanske , tar jag och denna någon vårt pick och pack och drar iväg för den goda sakens skull och räddar världen... med eller utan chipspåse jag ser fram emot framtiden! "

Jag tror och hoppas att denna någon kan vara just min älskade J, och jag vill fortfarande rädda världen men just nu ser jag fram emot att ha genomfört inspleningarna till ex-jobbet, skrivit 10 poängstentan i ryska samt sitta på ett tåg till småland och bara känna lugnet och njuta av J och solen i nån vecka eller två och planera sommarens resa!
Men helst av allt just nu önskar jag att migrän medicinen jag ska köpa i dag kommer att hjälpa!

Nu är det ryska plugg som gäller...


"The moment we believe that we have never met
Another kind of love it's easy to forget
When we are all alone then we do both agree
We have a thing in common this was meant to be

You close my eyes and soothe my ears
You heal my wounds and dry my tears
On the inside of this marble house I grow" Marble house, The knife




Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ingen är bra på allt, men alla är bra på något! Det är bra att sikta högt (högre) så länge man också kan se neråt/bakåt på ett bra sätt! Det är det som är konsten..

Postat av: Petra

Hej! Blev Red Hot Chilipeppers nya...har bara hunnit lyssna på den ena av skivorna, men den var bra! :)
Japp, vi får höras! *kramelikram*

2006-05-07 @ 11:46:21
Postat av: Madeleine

Hej!

Jag undrar hur fick veta att du har migrän??

2007-01-27 @ 12:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback