Jag mötte Lass(i)e

Okej detta inlägg skrev jag förra måndagen men lyckades inte publicera det fötrrän nu..   så nu ska jag bara ändra tempus lite så att det passar att publicera idag: 

Förra helgen var det klassfest, med grillning innan på min och Ms privata förfest med nakenchock :) Klassfesten var trevlig med musiktävling , där jag kanske inte gjorde mitt livs insats men ändå kul! ( nej, man måste inte alltid vinna för att det ska vara roligt)

På vägen hem från partajet satte jag och E oss utomhus i  den ljumma (?) natten för att äta lite och då kom en collie (lassie-hund för er med dålig hundkoll) med en glad husse som hade svårt att gå rakt :) Det visade sig att hunden hette Lars, men kallades för Lasse. Då insåg jag att jag och Lasse måste ha ett liknande problem :

Emelia heter jag men folk vill generellt kalla mig för Emilia
Lars kallas Lasse men folk måste ju generellt vilja kalla honom för Lassie ( jag ville det!)

vi fick även vara hundvakt en stund, vilket var trevligt då Lasse var en sån sympatisk vallhund ( som försökte valla in E då hon hoppade runt och roade honom)

Nu ska jag vara lite arg och illa berörd en stund: Det gör ont i hjärtat då man på nyheterna får höra om hur FN-soldater och hjälparbetare givit svältande barn mat mot sex i utbyte... det är hemskt avskyvärt och fruktansvärt hur människor kan vara så otroligt elaka. Och utnyttja barn i en så utsatt situation, då dom egentligen är där för att hjälpa dom!

Den enda rätta bestraffningen vore ju att låsa in dessa avskyvärda människor och endast ge dom mat i utbyte mot sex/våldtänkt...   då och endast då kan dom fatta vad dom gjort.
Såklart så hoppas jag att detta rör sig om en minoritet av FN-soldater och hjälparbetare, för det finns ju många som gör ett bra och beundrandsvärt jobb.

Självklara låtcitatet...men jag minns inte att texten var så här fjantig! :) (Annat perspektiv som vuxen?)

"Jag mötte Lassie
jag mötte Lassie
älskling du är som en ros
du pussar mina ledsna tårar
med din mjuka nos
Jag mötte Lassie
jag mötte Lassie
hon gör mig så varm och glad
tillsammans går vi tass i hand
på livets promenad

Hemskhet kan vända
och maskrosor tända
sina knoppar att växa upp till
tusenden
när spökena glufsar mot jaget
då lufsar hon till oss
mig och dig med all sin kärlek" jag mötte lassie, ainbusk singers

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Trevligt med uppdatering i bloggen! Jag visste inte heller att Lassie-låten gick sådär?! Jag hade mer trott "Jag mötte Lassie, jag mötte Lassie och jag vet att det är sant.." :) Måste lyssna på den.. vi sees!

Postat av: Kajsa

Och så roligt att NÅN kanske ÄNTLIGEN förstår ditt namnproblem!! :)

2006-05-14 @ 10:08:23
URL: http://kajsadara.blogg.se
Postat av: Mia INTE Maria

Egentligen har jag också ett dolt namn handikapp. Väldigt många människor tror att jag bara kallas Mia och att jag heter MARIA, som jag verkligen inte är sugen på att heta eller kallas. Min mellanstadielärare är ett perfekt exempel, efter tre år (och förövrigt 6 år som klasskamrat till lärarens dotter) hade han mage att säga: Du heter väl Maria och KALLAS Mia. Vilken spark i magen, vilket intrång i personligheten!

2006-05-14 @ 22:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback