Vintern ra-sat

I fredags tog jag upp kampen mot pollenallergin på allvar  i samma stund som pollenhalterna i björkarnas stad stegrades. Kampen innebar nya dyra tabletter, ett vitt pulver som man sniffar (nej det heter inte heroin eller liknande) samt en spruta (inte heller heroin). Och jag tror faktiskt att detta hjälpte!
På fredags kvällen drog jag sedan söderut till Husum och Övik, vilket var trevligt. Träffade familjen som hastigast och drog sedan in till stora staden övik för shopping , och umgänge med vännerna.

Lördagskvällen spenderades i glada vänners lag med pizza öl och en hopfällbar barnsäng :) Fick också mysa lite med en liten 2 månaders sötis, som tyckte om mej och inte skrek!
Söndagen spenderades i mysig lantlig skogsmiljö mer eller mindre på en häst-rygg. Tro det eller ej ?! Var trevligt men det var mycket pollen i farten och jag har nu en väldig pain in the ass som en konsekvens av ridandet på pållen. Men det var det helt klart värt!

På valborgskvällen drog jag norrut igen med mina bästaste vänner P & E,  Jag själv & P skulle våga vägra valborg och dela en chipspåse, men vi hamnade istället på en väldigt trevlig fest  med goda chips och trevligt sällskap! Tråkigt nog skulle min migrän som inte kommit på besök på väldigt länge... ovälkommet smyga sig på , tills jag inte kunde hantera den längre,,   tog lite alvedon la mej i mörkret under täcket och dog... ville kräkas av smärtan men lyckades stå emot....   tillslut somnade jag och sov många timmar..  och när jag vaknade i morse var det endast lite efterdyningar av smärta kvar. Hoppas att det är jätte länge tills nästa gång..

Och nu har planeringen av sommarens tågluff i östeuropa i juli tagit fart på riktigt!! Längtar jätte-jätte-jätte mycket. Jag och J drar troligen den 2 eller 3 juli och är borta typ 20 dagar som det verkar nu. Ska bli så kul, har verkligen ett resesug som måste stillas ... (eller stegras...det stillas sällan när man reser)  Nån som har tips på platser att besöka, ställen att äta eller bo på : hör av er!!

Längta längta längta, och snart åker fröken Carlsson till småland för första gången i sitt liv!

Kommentarer
Postat av: Petra

Va bra att migränen gav med sig!! Vad tror du om bodypump imorron? Imorron SKA jag ta en tablett (sagt de många dar nu..) *kramelikram*

2006-05-01 @ 19:11:40
Postat av: Hanna

Vad ska du göra i Småland då? :)

Postat av: Hanna

Aha, det låter ju alldeles förträffligt trevligt! :) Speciellt nu när det börjar bli vår :)

2006-05-01 @ 21:49:19
URL: http://hannaolssons.blogg.se
Postat av: Santa

Lucky! [effexor].

Postat av: FirePig

Only toothbrush.

Postat av: Sweety

:) Baby britney spears.

Postat av: Banesto

Live! healty foods.

Postat av: Boss

Good diabetic diet.

Postat av: Fat

I want women! weight loss.

Postat av: Alisa

Your Health! Herbal Tea.

Postat av: Tooth

electric toothbrush

2007-01-16 @ 15:25:55
URL: http://toothbrush.free-bb.com
Postat av: tooth

Keep up! electric toothbrush

2007-01-16 @ 17:34:04
URL: http://toothbrush.free-bb.com/
Postat av: When are first symptoms of pregnancy

irrhafnfmjbdbsmttpo, No pregnancy symptoms before missed period, YywXyMy, [url=http://unqualifiedevaluators.com/pregnancy-symptoms]What can mimic pregnancy symptoms[/url], AkRDzUV, http://unqualifiedevaluators.com/pregnancy-symptoms Early pregnancy symptoms week 1, IDPfeLA.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback