Tekniken vs Emelia 2-0

Idag skulle vi jobba med vårt exjobb/magisteruppsats / D-uppsats... (och ja jag är väl medveten om att det är lördag ) Vid 9 tiden när C kom förbi och vi skulle börja så ville min dator inte ansluta till internet.. efter en mycket dyr telefonkö till kommunicera (som levererar mitt bredband) fick jag veta efter att på supportens kommando provat lite olika knapptryckningar veta att det måste vara ett centralt fel...
Så där satt vi utan uppsats att skriva på, den hade vi nämligen sparat i cyberspace..för "det är ju praktiskt"  tragiskt hur beroende man är av internet. Först hade jag svårt att hitta telefonnummer till supporten (det ligger väl också på nätet)
Efter en prommenad till uni kunde vi via en diskett (disketter är underskattade)  jobba vidare..och anslutningen fungerar ju i skrivandets stund.. 
Men tekniken skulle komma att fortsätta motarbeta mig under dagen..  Jag köpte en telefon i somras som är alldeles för avancerad för mig , men efter uppmaningar av en del personer skulle jag nu försöka flytta filer/bilder/musik mellan datorn och telefonen... JAG ÄR VÄRDELÖS PÅ DATORER OCH TELEFONER.. 
efter att ha installerat hundra program som säkert var livsfarliga för min dator ( jag trycket bara acceptera utan att läsa igenom) så kunde jag tillslut se bilder jag hade i telefonen i datorn.. men längre än så har jag inte kommit idag.. Ny tag imorgon. Känner mig som en pensionär..

Snart komer några kursare+ en bog-in-bax hit och käkar.. :)

För övrigt: Längtar tills J kommer hem..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback