Kulinarisk nirvana!

Det "enda" jag önskade mig i födelsedagspresent var en god middag.. och det fick jag med besked! J bjöd mig på middag på Viktor som en kombinderad examens och födelsedagspresent. Viktor är ingen människa vi är inga kannibaler. Restaurnag Viktor är den finaste restaurangen i Umeå och har fått många utmärkelser. Jag kan förstå varför! Så otroligt gott! Allt var perfekt tillagat, varenda detalj av måltiden var fullkommlig!

Menyn:

Marinerad bakad röding, örtsallad, ansjovisdressing & potatisstrips
Pewsey Vale Riesling 2006 Yalumba, Eden Valley, Australien

                         *
Rostbiff på ren, rösti, ljummen sparrissallad & kryddgelé
Casa dos Zagalos 2003 Miguel Viegas Louro, Alentejo, Portugal

                          *
Tillval: Europeiska ostar, två sorters bröd & tomatmarmelad 

                          *
Ljus chokladbakelse, nyponsorbet & torkade hallon
Cossart Gordon 5 years old Malmsey, Cossart Gordon, Madeira

 

Det kursiva är ju som ni kanske förstår dryck (vin) och ja jag fick också tillvalet med alla de goda ostarna. Det var fantastiskt gott speciellt för en matälskare som jag!

 





Kommentarer
Postat av: Mia

Lyllos dig! Som du ser har jag bytt till en blogg här... Var så knepigt med bilder på det förra stället. Ser fram emot kryssen!

Postat av: Kajsa

Har en liten hälsning bara; uppdatera!! :)

2007-06-04 @ 08:43:01
URL: http://kajsadara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback