Att skaffa en kompis

Från att ha bott i Umeå och haft minst 10-20 vänner inom 5 kilometers avstånd har jag nu kanske 3 varav typ en halv inte jobbar på min arbetsplats. Och nu efter ett halvår i Östersund är jag nästan desperat efter kompisar.. saknar ett större socialt kontaktnät! men hur går man då tillväga för att skaffa sig kompisar i en ny stadnär mna är vuxen och inte går i skolan?  Man kan ju inte bara steppa fram till någon som ser trevlig ut på stan... Tanken är att ni sk afå följa mitt kompis-letande här på bloggen! Men de slog mig just att bloggen kanske  kan vara ett medel att skaffa en vän.. så om du är lättsam att umgås med och har nån typ av humor: skriv en kommentar och du har en ny vän inom kort :)

Strategier jag har tänkt på men bestämt mig för att INTE använda i mitt kamratskaffande:
- Sno en hund och stryka omkring i parker för att få kontakt med andra hundägare
- Sno ett barn och använda en liknande strategi som ovan...
- Ragga tjejkompisar på singelsajter på nätet
- Hänga på busstorget med en back öl
- Börja knarka

De flesta av dessa strategier skrotades för att de fanns stora risker att de skulle leda till mer eller mindre långa fängelsestraff eller tvångsvård på mentalsjukhus (ja. jag har också övervägt möjligheten att detta skulle vara platser att träffa nya vänner på)

Tips om hur jag ska gå tillväga för att träffa kompisar mottages nu tacksamt !

De åtgärder jag hittills genomfört är följande:
Börjat träna
Anmält mig till en kurs



det var allt för denna gången

Kommentarer
Postat av: marie

HEJ
JAG KÄNNER IGEN DET, JAG HAR SJÄLV INTE SÅ STOR KONTAKTNÄT. OCH DET ÄR VÄLDIGT SVÅRT ATT FÅ KOMPISAR I VUXEN ÅLDER. MEN DU HAR BÖRJAT BRA MED KURSER OCH ATT TRÄNA, MEN DET GÄLLER ATT MAN HITTAR NÅGON SOM HAR VARIT MED OM SAMMA ERFARENHETER OCH HUMOR.
DET ÄR INTE LÄTT, HAR JAG MÄRKT.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback