Träningsglädje

Jag har tränat eller utövat fysisk aktivitet i många omgångar under mitt liv (tennis, orientering, innebandy, iksu mm). Nu har jag sedan några månader tränat på Friskis & Svettis. Jag hade många fördomar i början, men har nu insett att det är himla kul! Det är som vilket träningsställe som helst det ligger bara lite närmare både min arbetsplats och min bostad. Och nåt är det med stämningen som gör att jag blir motiverad och verkligen tar mig dit.. det gäller att gå på rätt pass så man inte hamnar på pensionärspassen :) Har nu hittat lite pass som passar mig. Var på ett pass igår som ja verkligen gillade: En drivig ledare med lite j*vlar anamma som  verkligen pressade oss, samtidigt som det var mycket folk och lagom svåra steg. Och ffa var det as-jobbigt. Jag kände verkligen att det var kul att träna. Jag har ju förut tänkt att de som sagt att det är kul att svettas i grupp utan boll inte varit riktigt kloka... men nu har jag blivit en av dom :)
Som vanligt så fascineras jag av dessa tjejer som verkar finnas på de flesta träningsställen : Dom gör alla rörelser väldigt försiktigt och springer supersakta och sen efteråt så syns det inte att dom har tränat (spaklet är intakt och de är inte ens rödblommiga). Själv står man flåsande alldeles svettig och pionröd i ansiktet... Förstår inte varför dessa tjejer tränar. Tro nu inte att jag är avundsjuk.. om jag inte sk ata ut mig så kan jag lika gärna stanna hemma.

För övrigt drar jag till storstan (Sveriges största faktikst) i helgen. Har förhoppningar att få se lite bra stå-upp komik och umgås med J... och inte att förglömma besöka den omtalade sektliknande skolan K.  Har också köpt biljetter till Laaksos spelning här i Östersund om typ 2 veckor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback