Bilar har också känslor

Det blev som så att i lördags när vi skulle iväg till fjälls så började Rudolf (ja , jag har ett namn på min bil) att känna sig osäker.. vi hade ju aldrig åkt så långt med honom förut. En lampa som indikerade motorkrångel började lysa... så vi lät Rudolf slippa resan till Vålådalen.. Vi provstartade honom några gånger under helgen men lampan ville aldrig sluta lysa,,,,,   Så imorse skulle jag och Rudolf  göra en resa till verkstaden... men men gissa vad? När jag startade min kära Rudolf imorse för att åka till verkstaden då lyste inte varningslampan!!!!! Då fick jag många dilemman att tänka på... vad skulle jag göra?? Kan ju inget om detta med bilar.. så jag messade J och ringde pappsen. Och dom tyckte som jag: Lämna in den ändå. Så det gjorde jag och passade på att lämna in den på den årliga servicen samtidigt.. men det kostade inte gratis.. dock verkade det inte vara nåt större fel på motorn för då skulle dom ringa under dagen,nu fick jag bara ett sms om att den var klar och vad det skulle kosta. Det här med bilägande är ingen billig affär...

vi får se hur han mår när jag hämtar honom imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback