Till sängs med Persbrandt?

Jag håller ju i nuläget på att läsa Stieg Larsson böckerna, har läst en och en halv och längtar varje kväll tills jag får läsa fortsättningen. Utöver detta lyssnar jag ofta en liten stund på en ljudbok innan jag somnar..  jag har tidigare lyssnat på lite lättsamma böcker utan någon särskilt avancerad handling pga att jag ju alltid somnar efter bara några minuter, och då blir det så att jag lyssnar om samma spår igen..  Förrförra helgen åkte jag till övik och då lyckades jag lyssna färdigt på boken. Så nu har jag lånat en ny på biblioteket.. men väl hemma upptäckte jag vem som har läst in boken: Mikael Persbrandt!!!! Eller för mig Gunvald Larsson... Kommer jag kunna somna till detta? Det återstår att se..
I övrigt så pratas det omorganisation på jobbet.. jag vill bara slå händerna för öronen och sjunga lite lagomt falskt och högt tills något beslut är taget.

Jag har ju tidigare tänkt eller tänker fortfarande att jag saknar ett tydligt mål, jag är en målinriktad person. Hela mitt liv har ju i princip bestått av mål i olika former (betyg i högstadiet för att komma in på det gymnasieprogram man vill,  ta studenten för att komma in på den universitetsutbildning man vill läsa logopedprogrammet för att bli logoped). Missförstå mig rätt logopedjobbet är allt jag drömt om och lite till, jag har en tjänst jag trivs toppenbra med osv.. och jag har jättemycket kvar att lära! Det är så mycket jag vill lära mig, men oavsett detta så är målet inte lika tydligt längre..  jag behöver också någon typ av hobby (facebook räknas inte)..

Hobbyförslag mottages gärna jag har redan provat att ta upp gamla hobbys såsom mössvirkning och halsbandstillverkning.. men inget känns riktigt rätt.


Över och ut

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag har läst två och en halv av Millenium böckerna, i lite fel ordning dock. Började med mittenboken fortsatte med sista och läser nu första. Det går bra det med!

Postat av: Kajsa

Jag känner exakt samma det du skriver om mål.. Tidigare hade man jullov, sommarlov, nästa termin att se fram emot, men nu - jag vet inte vad jag ska sikta mot! Trots att jag också är helt nöjd med tillvaron, jobbet osv.!

2007-10-17 @ 15:34:25
Postat av: Heléne W

Facebook verkar bara jobbigt... Jag vet en bra hobby. Spara pengar och res, när du/ni reser kommer nya ideer att dyka upp hela tiden. I morgon åker Westerlunds till Vietnam för tre veckors semester... det är hobby det!
Stor kram till dig!

2007-10-21 @ 18:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback