Köttbullar köttbullar

Nu går det undan igen.. planeringsdagar med jobbet. Det var såklart bra, men tar på krafterna..  Igår hade vi förlagt planeringsdagen hemma hos en arbetskamrat i teamet och idag var vi halva dagen hemma hos mig. Det var en lite surrealistisk upplevelse hela teamet hemma hos mig :)
Jag hade lite klantigt bestämt att jag skulle vara barnvakt ikväll.. och så fick jag nåt storhetsvansinne att som övertrött göra köttbullar (hemlagade, inte mamma scans) med en 6åring..   Det gick bra efter lite vattenkrig (som jag startade) vid handtvättningen. Det som var tur i oturen var att det här köttbullstillverkandet inte var så genomtänkt från min sida.. så det blev ganska mycket köttbullar, och på slutet var jag och 6åringen båda ganska trötta så köttbullarna blev bara större och större. Men dom blev goda och nu har jag köttbullsmatlådor ända fram till sommaren

En tanke jag fick nu var att det vore roligare att benämna alla i bloggen med deras ålder (som man gör med brottsmisstänkta i media t.ex. nu senast 42-åringen) istället för med bokstäver och smeknamn som jag tidigare gjort.

Vad tror ni om det?

Dagens i-lands: packa inför helgen då jag flyr fältet

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag skulle kunna bli 23-åringen eftersom jag aldrig blir äldre :)

Postat av: Karina

Hm, det kanske är en idé? Jag har aldrig tänkt så. När man är yngre umgås man mest med de i ens egen ålder (t.ex gymnasium) men sen så varierar det såklart. Fast det förutsätter att man vet åldern på folk också, hehe. Jag föredrar bokstavsvarianten iaf :)

Gott med köttbullar också! Min man håller på och tillagar laxbullar, har aldrig testat det så det ska bli spännande!

2008-04-22 @ 21:27:04
URL: http://fager.blogg.se
Postat av: Veronica

Kan man få välja ålder då????

2008-04-22 @ 22:47:43
Postat av: Vincent

Hmm.. Det där med att laga mat mer eller mindre genomtänkt känns igen. Jag gör det mesta rätt ogenomtänkt. :P Vad får jag heta då?

2008-04-23 @ 16:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback