A camp

Nu kommer det.. on request: Ett blogginlägg om lägret!

Den här gången inleddes lägret med en utbildning så allt som allt spenderade jag 14 dagar på Bosön med tillhörande diet. Dieten består av att man varje dag äter frukostbuffé (där det också finns wienerbröd). Till lunch och middag finns det flera rätter att välja på samt salladsbuffé och efterrätt till middagen. Man får heller inte glömma att man inte behöver gå hungrig mellan dessa mastodont-måltider heller. Nej nej det finns frukt  mellan träningspassen och fika på kvällen.. Tur att lägret är sportinriktat.. ;)

Min största insats på lägret var att jag snabbare än mina vanliga 2 dagar lärde mig balansera på bakhjulen.. normalt tar detta ca 2 dagar på läger innan jag kommer på det igen. Nu kom jag på att det hela tiden har hängt på utrustningen!! Rätt stol så fixade jag det hur snabbt som helst! (se bild). På nästa läger ska jag lära mig prata och andas samtidigt som jag balanserar också..

jag gillar det här med att skriva i punktform så här kommer kortfattat lite av vad jag hann med på lägret:

* Nästan världsrekord i rulltrappsåkning
* äta en halv grillad banan och nästan bli mördad med en gaffel (den var i plast, såklart att jag inte blev rädd)
* Leka tetra(plegiker, inte vinförvaring eller fisk) så bra att jag nästan trodde på det själv
* Åka till akuten för att röntga en fot (inte min egen)
* Vara med om följande konversation på akuten:

ssk i receptionen: vad är det som har hänt
jag som tolkar: har krockat med en annan rullstol foten är blå och uppsvullen, nåt kan vara brutet
ssk i receptionen: kan han röra på foten
jag som tolkar: nej han brukar inte kunna det (har redan berättat att personen har en komplett ryggmärgsskada)
ssk i receptionen: har han ont?
jag som tolkar: nej eller ja.. han har feber och en konstig känsla i kroppen, mår inte bra
ssk i receptionen: han kan alltså inte röra foten och känner ingen smärta, hur märkte ni då att nåt var fel?
jag sarkastiskt på eget initiativ: den blå uppsvällda foten gav ju en ledtråd...

* gått bredvid en häst och sett ut som en bodyguard
* badat i havet & dykt i bassäng
*inte varit så mysig ;)
* spelat fylletärning! (prova inte det hemma, det tar fram speldj*vulen i vem som helst och är beroendeframkallande)

några citat från lägret:

"Hur allergiska är folk egentligen? jag har nämligen hål i grenen på mina byxor.."
"Stavar du Carlsson med C eller A?"
"Jag blir inte tillräckligt styv för att åka inlines"
"Jag har häcken full, men det känns bra"



Även fast det inte syns på bilden så tar länkhjulen inte i golvet..


 

Foto: Anders Hård

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback