Mitt namn

Idag blev jag t.o.m överraskad! Jag skulle än en gång boka en resa i jobbet (visst låter det flärdfullt?) Då får man prata med inkompetenta säljare på ett reseföretag som håller på i exakt 18 minuter för att boka en resa som jag själv skulle boka på ca 3,5 minuter. Hursomhelst så bokstaverade jag mitt förnamn eftersom folk brukar ha svårt att uppfatta det. Men ändå så fick jag en bokning skickad till mig i namnet Emelisa. Det är faktiskt första gången just Emelisa dyker upp... annars brukar det vara Emelie och Emilia och nu senast Amelia (efter en låt som spelats på radion).

Jag beslöt därför att forska lite i detta. Enligt statistiska centralbyrån så  finns det 2001 kvinnor som har förnamnet Emelia, av dessa har 270 namnet Emelia som tilltalsnamn/förstanamn. Om man jämför med att det finns 16 svenska män som heter Barbro så är ju vi kvinnliga Emelior ganska många...Allt beror på vad man jämför med.   Men statistiken förklarar ändå inte alla dessa felsägningar och svårigheter att uppfatta mitt namn. Kanske ett möjligt forskningsämne för en logoped som jag själv? Jag dök också på det här:
Emelia!(minns nu också att min bil heter Rudolf).

Har inte författat nåt inlägg om lägret än.. men det kommer snart :)






Kommentarer
Postat av: T

Och det finns faktiskt bara 1 som har namnet Emelisa och hon har det som tilltalsnamn. Resebyråtanten måste ha blandat ihop er helt enkelt, ni kanske låter lika på rösten... :-)

2008-08-14 @ 20:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback