Följa instruktioner är dagens tema

Idag har jag och min kära mor som är de enda två som inte klev upp i ottan och hastade iväg till jobbet ägnat snart en halv dag (kanske inte riktigt, men jättelång tid allafall) åt att få till husets trådlösa uppkoppling. Själv skrattade jag högt när mina föräldrar berättade att det hade skaffat en router, de har ju nämligen endast EN stationär dator i huset. Så här en julhelg senare när jag slagits om uppkopplingen med alla (mest min syster) så vore det bra med en trådlös uppkopplig som alla kan använda (läs: jag och min syster en gång om året). Med mottot "hur svårt kan det va?" gav jag och min mor oss i kast med uppgiften. Det hör till saken att det har tidigare fungerat ( då var det nåt datasnille som kopplade in det). Men efter en datakrasch så skulle allt installeras igen. Vi kopplade, följde instruktionerna till punkt och pricka (med pedagogiskt bilstöd).. men det lyckades likt f*bannat inte!!!!  Nu är jag förutom misslyckad både kissnödig, trött och hungrig (ja det är sant, trodde inte man hade en chans att bli hungrig i detta hem i juletid). Dessutom har jag lagt massvis av värdefull studietid på att läsa och underordna mig en värdelös instruktion! Datasupport hitåt!  (Finns datasupport som stolpiller??).

Häromdagen var jag allafall på en mycket trevlig glöggbjudning i ett fint hus vid vattnet. Vi avhandlade diverse trevliga ämnen.. allt från bloggnamn (slim-as-hell ? blondinbella?)  till heta läkare (FV, ditt namn kom inte upp, kanske för att du är student?,,). Smakade också smarrig hjortronsglögg och bara trivdes.

Träffade för övrigt några fans (läs: groupies) som läser min blogg på juldagen, jag blev smickrad och uppmanar er till att kommentera mera!

Nu: Mot kylskåpet! Därefter följa fler instruktioner.. de till min examinationsuppgift.


Kommentarer
Postat av: johanna

vad blir det på nyår då? pet

2008-12-29 @ 19:42:01
Postat av: Linda

Oj så vi önskar att vi fått härska över nydalen tillsammans med dig! Men 2009 är ju vårt år så vi kommer till Östersundstrakten i Februari =)

God fortsättning!

2009-01-03 @ 17:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback