Jul jul jul

Det är fullt ös medvetslös så här i firande tider. Det mest krävande är kanske alla dessa finkläder.. jag är ju (dessvärre) inte så fin i kanten och jag varvar på mina 3 par finkläder och försöker i övrigt se så uppklädd ut jag kan med hjälp av t.ex. örhängen alternativt nagellack (det har jag ju så sällan annars) men det är svårt att veta om folk ser det som uppklätt eller ej :D Folk som är fasionabla till vardags har ju just örhängen och nagellack till vardags.. 

Nog om ytan, julen har ju en så mycket mer trevlig innebörd som handlar om att umgås och ha det trevligt. Jag har hunnit träffa både släkt och vänner och det är supertrevligt. Men så här i föräldrahemmet så regriderar man ju direkt. Med fraser som "men Emelia, är det du som har tagit ur diskamaskinen??" "vad duktig du är!" Känner man sig som 15 igen. Mycket har hunnits med hittills har jag fått spö i vissa sällskapsspel och segrat i andra, träffat min lilla otroligt fina lilla (lilla 2 ggr var medvetet) Gud-hund Gerda, många släktingar och diverse kändisar. Ikväll ska jag besöka min vän som numera bor i hus, ska bli mycket trevligt!

Nu åter till småätandet från det välfyllda kylskåpet!

God jul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback