EP

En fullspäckad helg har det varit, men vad kan man annat förvänta sig när vm går av stapeln i stan. I fredags var jag på after work och försökte se och lyssna till invigningen. Det var lite svårt eftersom det var så mycket folk i omplopp i lilla badhusparken.. men när vi trängde oss lite närmare kunde jag identifiera att det var tonerna från sahara hotnights visit to vienna som jag hörde. Det blev nån öl till innan hemgång..
På lördagen bar det av upp mot tävlingarna, det var kallt men kul tycker jag! Även om svenskarna inte direkt topplacerade sig. Själva arrangemanget var ju under all kritik... det som försegick mellan tävlingarna som skulle vara underhållning var följande : ett gäng män i svarta polotröjor som sjöng i stämmor till nån lokalpolitiker och spexade på svenska, några från jocks körde ett bodypumppass(men delade inte ut några stänger till publiken), folkmusik, samt karaoke där alla fick sjunga med låten var "highway to hell" . Man får ju många tankar om vem och hur underhållningen bestämdes antingen genom en brainstorming.. eller så tryckte någon helt enkelt på "random".

På kvällen dinerade jag med storasyster, la vinegrette och lilla S (som jag kallar dom) det var supergod mat som vanligt och gott vin ("årets vin 2007" som inte hette allsvenskan). Det dansades och skummades mjölk ( jag tycker att det är urkul att göra med en sån där maskin). Sedan drog vi vidare till en fest där vi förfasades över Christers framgångar.. Jag och lilla S drog sedan ut på stan och vimlade, det slutade med en varmchoklad på torget innan jag nykter utav vin halkade hem över isen :) En toppenhelg som innehöll alldeles för lite plugg.. har försökt kompensera pyttelite för det idag..

Kommentarer
Postat av: Julia

Men tack och bock! =) det var väldigt snällt skrivet! Jag kan tycka att det gör du
oxå, men du skriver kanske lite för sällan ;) kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback