"ingen är gladare än jag...

när det går bra för andra" tänkte bara klargöra det en gång för alla. Men om nån frågar mig mer än 5ggr under en dag om  jag mår bra eller hur det känns så är ju risken ganska överhängande att jag börjar tänka att jag inte mår bra eller att jag inte borde må bra (om ni förstår hur jag menar). Den femte gången jag fick frågan var jag grymt sugen på att citera livscoachen Peter Nilsson från mammas nya kille: "Bruce Willis budskap är enkelt Yippie-ka-yeah motherfucker"  (så kanske poletten trillar ner) men det vore ju att gå över alla gränser, så jag sa det inte,,, men ni ska veta att jag tänkte det.

Jag träffade de dansanta brudarna i fredags, vi hade som vanligt hur trevigt som helst! och de uppskattade min matlagning... gjorde min paradrätt och mötte dem i dörren med mitt förkläde som det står "kökschef" på (så det var inte tal om att nån annan skulle hjäpa till... ni som käner mig vet ju hur jag är i köket). I lördags satt jag besviken framför schlagern.. var ju värdelöst tittade tillsammans med N som var med via msn, det funkar ju det också det som är tråkigt är att man inte kan dela snacks :)  Idag har jag varit hela dagen och tittat på skidskytte. Lekte högre klassens medborgare den här gången och hade läktarbiljett till skillnad från förra gången då jag stod vid spåret. Det var för- och nakdelar med båda platserna. Nu är jag hur trött som helst och har som vanligt inte alls pluggat så mycket som jag borde.. får börja göra som lågstadieeleverna "läsa en kvart om dagen" fast då tror jag att föräldrarna måste skriva under att dom hört barnen läsa en kvart...  Kanske kan Mac vara mitt vittne?

Åsså har jag glömt att man hade så här mycket att göra när man är singel (så har jag äntligen skrivit det i bloggen också)
"Du min ängel, här i livet får man sota för all skit som man har tyckt
Det gör dig matt och arg och nertryckt
i två alldeles för grova skor, din mun ångar av rök
Vi går hem, du kan väl ruttna på en stol i mitt kök
Jag säger KOM

Kom, så ruttnar vi ihop
på alla veta-bättre-typer som ska säga hur man gör
För har man nån gång grävt en grop
åt alla veta-bättre-typer
får man jävlar ligga i och skämmas tills man dör

Det finns ett ord för vad jag lider av, men jag har glömt det nu
Det där att komma på för sent vad man borde sagt, och Du
vet hur det känns, det vet väl jag, jag har kännt dig, jag är van
Jag borde sagt igår, vad jag kom på härom dan
Men nu är allt för sent, nu är det gjort, nu är du dömd
Du blir ett fnask och du är alltid deras fnask, och han är glömd
Men låt dom älta, dividera om vikten i det där
Här får man aldrig göra fel, här får man aldrig göra om
Jag säger KOM" Ur Winnerbäcks Kom

Kommentarer
Postat av: anna

det var ju skönt att höra, att jag inte var ensam om det menar jag.
är allt bra med dig?!
Kramar

Postat av: Petra

Brukar du låta barnen vara med när du lagar mat?

2008-02-18 @ 18:12:48
Postat av: Daniel

Jag håller med dig! Winnerbäcks texter är sjukt bra...

Ett tag satt jag och lillebror på telefon och diskuterade varje text. Undrar hur många gånger jag analyserat hans texter...funderat på hans texter. :-)

2008-02-18 @ 20:13:57
Postat av: anna

det är ganska bra ändå. vårvädret kommer krypande, det gör allting lättare. skolan börjar lida mot sitt slut (försöker jag intala mig)
mamma är dock arbetssökande, och jag tror inte hon är så road av det.
men det är sånt som löser sig med tiden. :)
hur är det med jobb och plugg eller vad du har för dig nuförtiden?

(bra att det är någon mer som vill att det är benskyddens fel(: )

2008-02-18 @ 20:41:25
URL: http://kioawa.blogg.se
Postat av: Mia

Snart dyker jag upp!Bara dryga veckan kvar. Ser verkligen fram emot en superhelg i Östersund. Fredag lugn, lördag aktivitet?

2008-02-19 @ 19:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback