Lite mindre sjuk

Så pass frisk att jag pallrade mig till jobbet allafall halva dagen.. men detta med att vara sjuk är ju inte alls kul. Om jag då åtminstone kunnat varit sådär halvsjuk så att jag orkat plugga men icke. Istället så tog jag mammas råd:
När någon är sjuk i familjen slår man upp det i familjens läkar/sjukdoms bok från 80-talet och läser på åtgärder man kan göra själv. När jag nu klagade över bihålorna slog ju såklart mamma upp det och gissa vad det stod i boken? "Andas ånga över hett vatten med en handduk över huvudet."  Dessutom så skulle man ha i vademecum i hetvattnet... jag hade inget vademecum så jag tog tigerbalsam istället (det luktar ju ungefär lika men var kanske 100ggr starkare).. Så jag kände mig inte bara sjuk när jag satt där med handduken över huvudet jag kände mig nämligen ganska dum också. Funderade på att fota spektaklet och samtidigt passa på att byta profilepicture på facebook...  men jag tog ett moget beslut att inte göra det (är osäker på om alla skulle se humorn och inte bara att jag såg förfärlig ut)

Helgen får väl spenderas snytandes i soffan med böckerna i högsta hugg, för sön-tis är det nämligen kurs i Stockholm igen. Jag har inte riktigt hunnit läsa allt som läsas skulle så det gäller att plugga på ihelgen,,,  inga nöjen... Mitt enda nöje i helgen bestod nog av att jag åt en hel pizza till middag idag..  inte så hälsosamt val men efter flera dagar med gröt och svartvinbärssaft så ville jag variera dieten lite + att jag bara inte orkade laga mat..


Tänkte variera mig lite och frångå Winnerbäck temat:

"Face to face, cheek to cheek
You hear the pounding beat
Don´t care what´s on my baby´s mind
Face to face, cheek to cheek
Let´s leave it just like this
Right after all is said and done

Call me a cynic
I knew it all the while
Let's not put the blame
Why don't we say there comes a time?
Once you're in it
Try your best to hide
You count down, ten to one
Cause when I'm zero you can smile

Face to face, cheek to cheek
You hear the pounding beat
Don´t care what´s on my baby´s mind
Face to face, cheek to cheek
Let´s leave it just like this
Right after all is said and done

You call me bossy
A sort of price control
A script turn in my hand
I think I´m done in in my role
I pick the games
I said I proved the low
Now pick from me the watch
Your baby seemed to play along

Face to face, cheek to cheek
You hear the pounding beat
Don´t care what´s on my baby´s mind
Face to face, cheek to cheek
That´s the sound of peace
Right after all is said and done

Face to face, cheek to cheek
Do you hear the pounding beat?
Don´t care what´s on my baby´s mind
Face to face, cheek to cheek
That´s the sound of peace
Right after all is said and done" Cheek  to cheek sahara hotnights


Kommentarer
Postat av: Julia

Hej! Känns skönt att jag inte är den enda som måste spendera helgen hemma men näsan i böckerna. Tyävrr så har jag ju inte lyckats prestera så mycket som jag borde (dvs. allt är som vanligt) Hoppas du blir helt frisk snart! KRAM

Postat av: Daniel

Vet du vad...du ska med till Åre fr-sö v13...så du vet. ;-)

2008-02-25 @ 22:48:06
Postat av: Julia

Är det inte dax att uppdatera nu Emelia.....?

2008-02-28 @ 19:55:16
URL: http://ikman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback