Liten och sjuk

Så slog det till igen... förkylningen. Det är ju nakdelen med att jobba med barn... jag ä rju inte immun mot alla deras bakterier... Ganska snabbt gick det och igår eftermiddag skakade jag av frossa. Jag tog på mig alla kläder jag kunde få tag i, värmde vetevärmen (heter den verkligen så??) kröp in under täcke och filt.. men frossan höll i sig. Sov en hel del, men inte var febern borta i morse.. nej nej, svettades som ett djur. Nu efter ett par alvedon har jag kunnat äta lite mat och sitta uppallad med kuddar i soffan med datorn iknäet och vädjar nu till er där ute : Tyck synd om mig! (mamma har förvisso tagit sig an den uppgiften :) ) Tänkte att kanske kan jag jobba imorgon.. men när jag är uppe och rör mig så spränger det i bihålorna och så snurrar det i huvudet (trots alvedon) så att jag genast måste återvända till soffan. En reflektion efter den här dagen: Det kan inte vara kul att vara sjuk någon längre tid, det är ju inget spännande på tv under dagarna (varför har dom slutat sända MacGyver?) så jag har legat hela dagen och tyckt synd om mig själv och druckit svartvinbärssaft (mammas tips). Hade ju varit fantastiskt om man t.ex. kunde plugga under dagen och få nåt vettigt gjort men pluggandet har under dagen varit mycket begränsat... Inte nog med att man ska vara sjuk, jag ska ligga där och samtidigt stressa upp mig över allt jag inte kan göra.

Vill tacka ödmjukast för alla kommentarer på förra inlägget, jag blir så glad när någon kommenterar det jag skriver!

Hoppas verkligen att jag blir frisk nu, det är ju såååååå tråkigt att vara sjuk. Känner att det är dags att vila lite igen snart..

Och du D jag och min vän P har vid några tillfällen funderat på om man är hjärter dam eller fröken svår....  jag är nog ingen av dom och båda två på samma gång


"Depressiva episoder och maniska perioder
Vissa klarar sig utan extas
Andra springer fatt och blir nervösa och får spatt, om inte livet är ett kul kalas
Hjärter Dam vänder blad, för en ny eskapad
Inget äventyr att leva på KAS
Du måste sänka dina krav, eller vinna på trav, om du ska komma i fas
Och sådan leda bryter ner en bra frisyr
och du blir tråkig, ful och trött
- -
Det finns en fagrare glans, någon annanstans
Du får hoppas som om himlen fanns, och tro och be att det ska gå
För du får ingen tröst, av din inre röst
Den vill knäcka dig varenda höst, och gråa dagar skyndar aldrig på" valda delar ur Winnerbäcks Gråa dagar


Kommentarer
Postat av: Petra

Usch, lider verkligen med dig! Ta Alvedon, o stanna hemma imorgon! *ordinerar* De är såna här gånger barnen ska laga mat åt en!! Krya på dig!! pussinamen

2008-02-20 @ 19:38:31
Postat av: anna

krya på dig! :)

Postat av: a

jaha, men vad är det för någonting du pluggar nu då?
hon ska på jobbintervju imorgon, så då får vi hålla tummarna :)
Kramar

2008-02-21 @ 18:24:21
URL: http://kioawa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback