borde blogga

Världen skriker efter ett inlägg i bloggen från mig men jag har hur ska jag uttrycka mig "haft ont i huvudet". Jag har även varit i staterna :) Berättar mer om det kanske i nästa inlägg.. för det ska snart bli ett nästa. Det blir lite studier i vår också samtidigt som jobbet : Känns superspännande!



"Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp
Drömmarna och vindarna hjälps åt
och så fort man tittar neråt så vänder dom hitåt
Och sjunger "Vart tog den där elden vägen?"

Vart tog elden vägen?

Sånt är livet nu, förlåt om jag är bitter och cynisk men du vet hur det kan va
Jag vill ha det som du fast jag vet fast jag vet att du tänker likadant ibland
och vill ha det som jag
Ja det var inte bättre förr men det ska bli bättre framöver
Men nånstans har man iallafall kommit och man vet vad man behöver
Och jag försöker att hålla mig vid ytan allt jag kan fast topparna är högre nu
och dalarna är djupare sen elden försvann, Som du vet
- - - - - -
Lycka till, nu är det skymning här i Oslo vi ska ut och göra byn
Ring om du vill, och hälsa dom jag känner och håll blickar kvar i skyn
Det är så många, så många som vill ta en ned på jorden
och vintern kan bli lång ändå här i den fjällhöga norden" ur Elden, L.Winnerbäck


Nu är det jag och Winnerbäck mot världen igen!

Kommentarer
Postat av: Annika Slotte, leg.logoped

Vad roligt att du bloggar igen!! Jag finner dina blogginlägg extremt underhållande, så känn ingen press ;-)

2008-01-14 @ 22:02:14
Postat av: Daniel F

Oj vad skoj...då kanske man kan börja följa dig igen då.

Winnerbäck är bra han. Massor med bra texter som bara väntar på en där för att analyseras...om och om igen. En text för varje tillfälle och för varje humör. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback