Perspektiv

Jag träffar ju barn ganska ofta. I helgen när jag träffade lite vänner i staden vid kusten så var KFs lilla dotter M med. Hon är ju en fantastisk liten tjej. Det roliga var då att försöka applicera det hon gjorde och hur vi bemötte det  på en vuxen person..
Exempel:
M säger: Ett ljus (och pekar på just ett ljus)
och vi säger (som om vi bara vid väldigt få tillfällen har sett ett ljus) : Ja ett ljuuuuuuuuus!

M rymmer från blöjbyte och kommer utspringande från badrummet utan byxor tittar ner på sig själv och vi säger med väldigt glad röst: Har du inga byxor ?
M svarar: inga byxor och skrattar.

Tänk er om någon vuxen som jag själv skulle göra samma sak :) och alla andra vuxna skulle reagera som vi gjorde. En otroligt rolig tanke,,

Eller när KF säger till lilla M: Ge M (som är Hs pojkvän) en kram!
och när lilla M gör det fråga : Är du kär i M? Och då  ler hon generat som svar..  Tänk det på en vuxen person.

Det är väldigt kul med min låga humor att tänka på det här :)

Annars kan jag tipsa om Mammas nya kille som jag hörde på radion idag "Patriks 5-i-topp Exflickvänner":
http://www.sr.se/cgi-bin/p3/humor/index.asp?pubID=1836287



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback