Fullt ös=medvetslös

Åh vilken helg!

Det hela började med en heldag på ikea i fredags, och hör & häpna jag handlade inget som inte stod på min lista (utom en present). Inte ens ett storpack värmeljus! Jag är stolt. Men shoppingkontot drog iväg ändå under helgen. Jag blev nämligen upphämtad på ikea av 3 superbrudar! Vi åkte vidare mot ingenstans, eller närmare bestämt Alnön dit vi hittade efter lite skyltningsförvirring (Astrid hade tagit semester). Där dinerade vi och under helgen hann vi med följande (i korta drag):
* Dansturné
*Sundsvalls gatufest där jag och E200 (som är en person) blev kära i Timo Räisänen (eller hon blev mest kär i en basist). Jag kom efter lite eftertanke på att det ändå inte kan bli jag och Timo.. tänk om jag skulle heta Emelia Räisänen.. vilket liv jag skulle få. Då skulle jag få bokstavera både för- och efteramn jämt. Jag hade också nån typ av nästan religiös upplevelse när jag fick äta langos och lyssna på Timo samtidigt.. kan det bli bättre??
*Shopping. Dom hade grym rea i Sundsvall!
*Havsbad
*Äta mackor med bland annat smör på spikarna
*Duscha 2 personer för 5 kr
*Åka bil med 2 helt olika klimatzoner i fram-respektive baksäte.
*Funderat på vad som är jobbigast: komma ihåg många namn (men inte komma ihåg ansikten till namnen) eller komma ihåg  många ansikten (men inte tillhörande namn).

På lördagen kom vi också på den brillianta idén att vi skulle dansa i Hudiksvall igår kväll (söndag). Idén verkade väldigt bra när vi kom på den.. inte lika bra imorse (somnade ca 03.00 och så upp och jobba imorse). Men men helgen var superkul!

Idag skulle jag och "storasyster" dessutom hämta min tvättmaskin (appropå att shoppingkontot dragit iväg så har jag köpt en tvättmaskin också..vuxenpoäng till mig). Vi har länge funderat på det där med att det verkar skrämma vissa personer av det motsatta könet att man klarar sig själv... se tidigare inlägg om t.ex däckbyte. Hur som helst så backar jag fram bilen till utlämningen för tvättmaskinen. Elgiganten-mannen står där med tvättmaskinen och helt plötsligt försvinner han. Medan han är borta hivar vi in tvättmaskinen i Rudolf (min bil alltså). Vips är mannen tillbaka och tittar förvånat på oss och utbrister: "Har ni lyft in den i bilen? Jag gick för att hämta ytterligare en person så vi kunde lyfta in den".  Veklingar säger jag! Så det är våp man ska vara.. det är allafall vad folk förväntar sig.

På gatufestenbilderna ser jag så ful ut.. vet också att E200 har lite sova-i-bilen-bilder på mig som inte är så smickrande..
Det var en superkul helg. Valde på förekommen anledning att istället lägga upp en bild på lite av allt gott vi åt i helgen:




Kommentarer
Postat av: Vince

2008-07-08 @ 16:32:24
Postat av: Vincent

Du verkar verkligen ha haft en bra helg. Dock klagar jag på din stavning av "de" men antar att det är för att du är logoped och bara vet hur man pratar och inte hur man skriver. ;)



Jag gillar att du är så mnalig så att du kirrar saker själv. Det innebär jua tt du både kan byta däck på bilen och laga maten när vi gifter oss. :D

2008-07-08 @ 16:34:04
Postat av: Veronica

På tal om komma ihåg - jag tror vi pratade om kläder också i samma veva som också ingick i vår triangelmatris över hur man minns vem som är vem :-)

2008-07-13 @ 22:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback