Olika

Har varit vid kusten och västerbottensinland i ett par dagar. Det har varit mycket trevligt om man bortser från vädret alla dagar utom igår. Hann åka till Ume med syster som flyttade ut.. men jag hjälpte inte till alls utan liftade bara så att jag i ösregn kunde träffa Tette och käka med henne. Efter det dök jag upp som en en dränkt katt hos FV som bjöd på glassbåt! Mycket trevligt.  Igår tog jag en walk down memory lane i och med att jag precis som för kanske 15 år sedan åkte till salusand med barndoms-, ungdoms- och vuxenvännen S och S mor (S numera fästman D var också med och han brukade ju av förklarliga skäl inte följa med för 15 år sedan). Det kändes precis som för länge sedan när vi åkte dit: vi parkerade på samma ställe, låg på ungefär samma ställe.

Det som har förändrats är bland annat det där med badandet. När jag var liten så kunde jag doppa mig i ungefär 5 sekunder sen frös jag resten av strand-vistelsen. Fick stå inlindad i handdukar och kläder med blå läppar och skaka medan S och min syster glatt badade och lekte i vattnet. Nu kan jag doppa mig i vattnet utan att frysa ihjäl och skaka. Även om havet inte direkt var tempererat.  För att citera en annan lättfryst vän som hade liknande bandomsminnen "jag önskade mig underhudsfett varje år i julklapp". Kanske har jag äntligen fått det.. allafall lite (jag fryser allafall inte längre när jag badar inomhus i bassänger).

Imorgon bär det av mot Stockholm närmare bestämt Bosön (lidingö) och då blir det 2 veckor lägerliv. Lite besvärligt att packa men det är det värt. Med andra ord blir det bloggtorka i ca 2 veckor.

Och så lite lyrik av charta 77:

"nu ska vi ge oss av sa lilla björnen till sin vän
nu ska vi ut i världen för att söka sanningen
vi ska ge oss av i morrondag att söka panama
för det är våra drömmars mål, och där luktar banan
- - -  -
vet du vad sa, lilla tiger, när jag har dej som en vän
Så är jag inte rädd och jag kan knalla länge än
- - -  - -
men nånstans måste dom tagit fel i valet utav stig
för cirkeln som de gick i ja den blev både stor och vid
och om man går i cirklar så hamnar man just där,
där man en gång startade där man påbörjat sin färd

de hittade sitt hus, de hittade sin å
de hittade sin bro där de en gång börjat gå

det här är panama, det är är våra drömmars land
vi har gått rätt länge men nu har vi kommit fram

och du kanske tycker att de borde stannat kvar
och brukat det de haft och att färden den var nys.

men tänk på vad de missade och alla platser som dom sett
och inte fattat att de ville ha en soffa utav plysch" axplock ur Lilla björn och lilla tiger




Väderkontraster på min semester:





Kommentarer
Postat av: Vinballe Linda (ibland är det bra med ett originellt namn...)

Fan Emelia det där är en av världens bästa låtar! Tänk att gamla punk band är dom som kan säga det som det är =) Hoppas du har det bra på läger eller var du nu är!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback