Semester

Äntligen är det semester även för mig! Eller officiellt är det ju måndag (imorgon) som är min första semesterdag, men känslan har redan infunnit sig. Min ta-det-lugnt-inget-planerat-ta-dagen-som-den-kommer-semester föll direkt. I lördags morse så vakndade jag kl 07.00 av mig själv.. så typiskt mig att vakna tidigt då man äntlign får sova. Och storstädning och röjning i min soon-to-be "walk in closet".

 Imorse kunde jag som tur var sova lite längre. 

I fredags efter jobbet fika/åt jag och J och lekte straight edge. Det var väldigt trevligt. Renlevnadshelgen fortsatte på lördagen (ett tag i allafall) då besökte jag jamtli med A, T och E. Jag har tro det eller ej årskort på jamtli, men har endast varit där 2 ggr i år (då jag köpte det + igår). På jamtli hade DE (<-- observera stavning) en utställning som hette "dagis -71" det vill säga de hade byggt upp ett dagis från 1971, det var kul (se bild nedan). Efter jamtli där vi  även höll oss undan timmerstockningen och besökte ett hippekollektiv i sann 70-tals anda så var vi skakiga och förvirrade av kaffesug. Vi begav oss hemåt och drack kaffe och åt en sockerbomb (nu var det slut på straight edge-lekandet). Därfter indisk middag! smaskens!

Nu sitter jag i vänstra hörnet i en konstig vinkel på min balkong. Det är nämligen så att jag har eftermiddags/kvällssol på balkongen så vill man sitta i solen nu så får man hålla till godo med hörnet och så sakteliga flytta sig mer centralt vart efter solen flyttar sig.

Smygplaner för den oplanerade semestern:
*Fixa ordning i lägenheten (har redan smygbörjat med att sätta upp en hatthylla snett)
*Dansa
*Umgås
*Åka till kusten

Därefter väldigt planerat en dag med syster här i (republiken) Jämtland innan vi åker på läger.

En bild på ett kalas-bord från ett dagis från -71:





Kommentarer
Postat av: Anonym

Tallrik och mugg men ingen sked. En sked måste vara det enda man behöver på ett sånt kalas - det kallar jag ogenomtänkt dukning och för mycket home styling!! Dom måste ha diskmaskin :-) Syns det att jag har tråkigt på jobbet eller??? Fika i Björkbacka nån lunch kanske??

2008-07-14 @ 15:47:00
Postat av: Vincent

Jag antar att Umeå är inräknat i kusten?



Och jag tar stavningshinten som en personlig hyllning. ^^



Själva har jag ingen sol alls på balkongen efter klockan 12 typ. :( Jag hoppas jag får komma och hälsa på för att se din balkong någon dag. :D

2008-07-14 @ 19:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback