Fick napp!

I helgen var det midsommarfirande. Firandet var riktigt idylliskt med fin utsikt och trevligt sällskap. Under dagen inglasades altanen, det byggdes grillar och lagades mat. Dagen innehöll även hästridning, sillunch, kubbspel, lekar , en stockholmare ,mera mat och mat igen. Hur trevligt som helst var det allafall.

På midsommardagen styrde jag kosan lite nordväst (uppåt och vänster för er som liksom jag inte alltid tänker så bra i väderstreck) till mina föräldrars sommarstuga. När vi (jag, syster+ systers kille) äntligen tog oss fram till stugan så fick jag provköra mamsens och papsens nya båtmotor och fiska lite. Till min (kanske lite för stora) glädje fick jag upp en jättestor abborre!! Den vägde säkert ett kilo (- 300 gr) . Fick flera abborrar också som vi rökte och åt upp på kvällen, det var såå gott, och som tur är har jag kvar lite rester av den rökta fisken i kylen. Jag gillar verkligen att fiska, så tråkigt att den här otroligt stora sjön som jag ser från mitt fönster (storsjön) är helt död.. har trots ihärdiga försök förra sommaren inte fått ett enda napp i Storsjön. Hann med lite mer båtåkande och lite bärgande av en bil som glidit ner i ett dike i urskogen, jag tillförde inte så överdrivet mycket till bärgningen mer än att knuffa på, slåss med all mygg och fälla lite sarkastiska kommentarer (minns mitt motto "I'm no good with advice, can I interest u in a sarcastic comment?").

bara 3 veckor kvar till semester! Hurra!! Det här med att ha betald semester har jag inte riktigt vant mig vid än.. men det är trevligt helt klart ...och lite overkligt.




Bild från fisketuren.. valde att inte lägga upp bilden då jag höll i den blodiga fisken.. (varken jag eller fisken såg så snygga ut på den bilden). Ska för övrigt bli lite bättre på att lägga upp bilder här på bloggen!

Kommentarer
Postat av: Mia

Fin "midsomrig" bild, norrland på sommaren- det är grejer det.

2008-06-25 @ 18:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback