Fullt fart igen

Har varit lite sargad den här veckan och försöker nog ha det som ursäkt för att jag inte har uppdaterat bloggen på länge. Åkte på matförgiftning i söndags eftermiddag.. Huvvaligen. Valde också att köra bil mellan Husum och Östersund under tiden jag mådde som sämst.. var nog ingen säker förare men men jag tog mig hem med livet i behåll (kändes som någon typ av extremsportsprestation). När jag kom hem mådde jag lite bättre åt 3 skorpor (ja , jag vet att jag är konstig) och gick till sängs. Därefter valde jag att jobba på måndagen, drog iväg till Järpen. När jag kom därifrån kom min kropp på att den inte kunde leva på 3 skorpor..  så jag blev hemma måndag eftermiddag och tisdag. Min fulla aptit är inte riktigt tillbaka, men annars jag mår bra.

Idag på jobbet lyckades jag till och med elda upp lite irriation eller engagemang beroende på vem man frågar.  I helgen får jag storfrämmande av min kusin med familj. Då ska det turistas : Frösözoo, jamtli mm. Har pyntat min balkong lite idag... gillar inte när jag hittar gemensamma nämnare mellan mig själv och en pensionär.. men men hursomhelst har lagt en matta på balkongen dessutom har min tidigare tomma blomlåda (tidigare mycket ältad i bloggen) fyllts + att jag nu har två smulgubbsplantor där  (sa Emelia och parkerade rullatorn).  Det blir intressant att se hur länge denna växtlighet överlever.. vadslagning nån? (har ordnat vattningshjälp när jag är på semester).

Glömde att berätta att jag var i Övik-Husum under helgen. Var mkt trevligt, grillade i huset hos H&M (de där initialerna hade jag inte ens tänkt på) och firade vännen E i dagarna 2. Mamsen firades också. Men själva matförgiftningen tog överhanden som upplevelse räknat...

jaja nog om detta,

dagens i-landsproblem: att inte förstå jämtska så bra

Kommentarer
Postat av: Vincent

Vad är smulgubbsplantor? Och jag gillar dina likeheter med pensionärer. :) Vänta du bara, snart köar du för gratis bulle och kaffe på ICA.

2008-06-16 @ 19:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback