Oreda och inreda

På fredag ska jag åka till ikea! Det är dags för min version av "extreme makeover-home edition" (jag såg alldeles för mycket på tv när jag var sjuk senast). Skillnaden mellan det amerikanska bisarra programmet där människor gråter, älskar varandra några designers och ett tv-bolag samt skriker "move that bus" och mitt lilla inredningsprojekt är ganska många men men.

Jag har stora planer: äntligen ska museum-känslan försvinna! Speciellt i sovrummet.. trots de fula väggarna (att knallgult är fult lärde man ju sig redan på dagis) ska jag nog kunna få ording på det rummet. Vi har laddat upp inför ikea-resan jag och T genom att titta på känna-sig-duktig-programmet lyxfällan samt skrivit inköpslistor. Utan inköpslista kan det nämligen spåra ur totalt på ikea.. man kan komma hem med vad som helst: 5pack smörknivar, bokhyllan Billy,  Bordstabletten Märit, det obligatoriska 100packet värmeljus.. ja u name it! Men nu ska listan följas så inget av ovanstående kommer med hem!

Jag gillar listor jag. Dessutom är jag väldigt bra på att äta jordgubbar.

Ganska ofta kommer ni precis som FV redan gjort : upptäcka att bildern ofta inte har nåt med texten att göra, men kan garantera att jag antingen tagit bilderna själv alternativt var med när dom togs.

Californication:


Kommentarer
Postat av: Petra

Om gult är fult är orange fulare...!

2008-07-01 @ 12:38:29
Postat av: Vincent

Är inte hela tjusningen med IKEA att man åker dit med 5 saker i sikte och kommer hem med det tredubbla?

2008-07-01 @ 15:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback