Hemma är där jag har min hatt

Mycket på gång, börjar känna igen mitt liv igen:) Tusen järn i elden och allt på gång. Jag kände mig dessutom mogen att inhandla Winnerbäcks senaste alster Daugava. Kände när han släppte skivan att han och jag levde lite för parallella liv för att jag skulle klara att lyssna på skivan just då, men nu är andra tider :D

För övrigt så var vi på konsert i en igloo i lördags med efterföljande mat och öl, hur trevligt som helst! Bara den exotiska känslan att lyssna på musik i en igloo med en kristallkrona av is (ni hör ju hur det låter) och därefter gå en sväng vid den upplysta delvis frusna forsen. Vi lurade iväg vännen som just fyllt år på detta , hon hade ingen aning om vart vi skulle och för att vi var hungriga och för att förvirra lite extra så stannade vi för att äta en korv (var) på en mack i järpen. Vi var typ årets händelse på macken..... dom hade inte ens en korv till oss var (5 personer) vi sa glatt att vi kunde vänta medan de gjorde ording fler korvar... då svarar karln bakom disken att det skulle ta en halvtimme att värma en korv!  (ska det vara snabbmat det) Jag tipsade om det här med stekpanna... och köpte istället en stut med skinka för 35 spänn..  (prisvärt ?)

Varit på min utbildning i Stockholm i två dagar också som vanligt givande!! Mycket åkande fram och tillbaka och min miljöskuld bara växer (måste snart köpa en hel regnskog om jag inte förstört all regnskog med mina flygresor). Jag åkte faktiskt tåg ner den här gången.. men det var en så otroligt traumatisk upplevelse så det vill jag inte göra om.

På lördag drar jag söderut igen och då stannar jag en vecka. Det ska bli hur kul som helst! (men jag skulle tro att hurivida jag har kul knappast påverkar  flygresans påverkan på miljön till det positiva)  Det är mycket på gång nu och så jobbar jag ju heltid också... och heltid är verkligen hel tid. Men som sagt jag känner igen mitt liv igen...


Parallellt liv med Lasse:

"jag skulle inte ha så bråttom
med att träffa nån ny
jag har rätt mycket med mig själv
precis som du
jag skulle andas i det tomrum som blev över
om du lämnade mig nu" Ur Om du lämnade mig nu av Lasse W

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback