Andra andningen

Här har det blivit kallt igen, sommarvärmen från grillfesten är ett minne blott. Och i min egocentriska värld där allt även vädret  strävar efter att göra min tillvaro besvärlig så tror jag att det blivit kallare dels för att förlänga pollensäsongen (läs: plågan) och dels för att jag i nåt impulsivt försök att verka ha gröna fingrar köpte nån typ av växt som jag planterade på balkongen.. det hade tydligen varit minusgrader i natt. Men som jag sa till denna stackars växt när jag vattnade den i morse :  Det är bara att vänja sig vid ett hårt liv om du ska vara växt hemma hos mig. Och hänvisade den stackars blomman till mina garderobsblommor (som överlevt allt både torka och regnperioder) för stöd och råd.

Bara en dag kvar nu utan att andas, imorgon ska medicinen anlända! Hurra! FVs erbjudande om att förskriva amfetamin till mig  har aldrig verkat så lockande som igår då jag efter en hektisk förmiddag ute i lövsprickningen låg och kippade efter andan på min soffa.  För övrigt FV så har du ibland rätt. + att du har en tröja som det står I love em toomuch på :) 

För övrigt sen sist:

* Skaffat en ny fast gammal och bekväm fåtölj för att fylla ut min giganstiska lägenhet och minska på museum-känslan
*Skypat med mina kära vänner A, T & E, det är ju nästan som att umgås fast man inte kan ta på varandra som en annan kompis sa.
*Var på topp på jobbet idag, allafall på förmiddagen (som tur var kom K till undsättning vid eftermiddagsfikat och gav mig en macka)
* Kommer att äta rester från grillfesten hur länge som helst...
*Har träningsvärk efter att ha släpat däcken upp och ner från förrådet igår.. fast trappan är lång och brant så är det  ju tragiskt


Kommentarer
Postat av: Mia

Vinterdäck ÄR tunga.

2008-05-12 @ 21:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback