Bloggar från bunkern

Är i stockholm nu igen, pluggar ju på 50% utöver mitt heltidsjobb (ja , jag vet att jag ältar detta). När vi är här så bor vi ju på vandrarhem landstingets budget är inte obegränsad och vi vill ju alla dra vårt strå till stacken (!) Rummen är väldigt fina det är bara en grej.. och det är att rummen ligger på nedrekällaplan. Det innebär att rummet inte har några fönster och att det inte finns någon mobilmottagning.... här kan ingen höra mig skrika. Den enda kanalen ut är internet, men jag ser ändå inte hur det ska gå till att jag vaknar mitt i natten och skulle märka att nåt var fel t.ex. översvämning på rummet (tänk de värsta scenerna i Titanic, utan Leo Dicaprio) brand, att jag skulle få en hjärtinfarkt eller liknande. Om man då tänker sig att dörren samtidigt skulle gå i baklås. Vad skulle jag göra då?? Logga in på nätet... skicka ett mail till nån? Logga in på msn? Ändra status på facebook? Skriva ett blogg-inlägg? Vem skulle vara online då? det skulle bara leda till att någon dagen efter insåg att jag satt innebränd/drunknad/död i nåt rum i Stockholm..

Ja ja bäst att inte oroa sig särskilt över det. Kan passa på att beklaga mig över att pollenallergin dessutom slagit till ordentligt, våren här nere är dessutom mycket längre gången här än hemmavid. Dessutom hade den kära stafettläkaren som tydligen var min läkare på hälsocentralen (vårdcentral heter det på alla ställen utom i Östersund) tagit semester så ingen medicin kunde jag få förutom den jag hade kvar sen ifjol. Så jag överdoserar bricanyl så jag får en sån där härligt skakig känsla i kroppen, men kan andas fritt. Nog gnällt, börjar känna mig som en sån där pensionär...  är det det man har att vänta när man fyllt 25? gnälla om sina krämpor.

Dagens i-lands problem: pollenallergi

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ah, heter hälsocentral här i Gävle oxå + på minst ett ställe i Umeå. :)

2008-05-06 @ 07:47:14
Postat av: T

hoppas innerligt att ni överlevde natten..!

2008-05-06 @ 10:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback