Grillning!

Igår var det grillning här hemma hos mig, med nya och nyare vänner :) Var mycket trevligt, och som vanligt när man grillar så är det viktigt att inte göra andra saker samtidigt. Min köttbit blev väldigt fint grillad (allafall på ena sidan).  Det var så trevligt med hemmafest! Det var länge sedan jag var på hemmafest en helkväll (sist jag var till umeå närmare bestämt). Och hemmafester är ju vad jag gillar bäst! När nu hemmafesten dessutom var just hemma hos mig blev det ju extra trevligt och praktiskt (samlar ytterligare vuxenpoäng). Jag tog det dessutom lugnt igår så jag var pigg idag (sa pensio-Emelia och sprätte med stödstrumpan). 

Jag var så pigg så att jag idag äntligen kunde byta däck på bilen. Jag har ju kört omkring olagligt på mina otroligt slitna och dåliga vinterdäck. Dom var olagliga när det var vinterväglag för att nästan all dubb var borta och så var dom olagliga nu för att man skulle ha bytt till sommardäck för ca en vecka sedan...  Man kunde ju tro att man såhär 2008  som kvinna skulle  kunna byta däck på bilen utan en massa blickar och kommentarer...men icke! och det lustiga är att jag byter inte däck för att göra nåt slags statement utan helt enkelt för att jag är för ekonomisk (läs: snål) för att betala för att nån annan ska göra det..+ att pappa bor för långt bort.
För att citera Mr Linds ex-jobb : "Mamma hänger tvätt och pappa fixar staketet".

och är nån förvånad att Åmselemördaren/Valjakkala/Fouganthine har brutit mot reglerna för sin frigivning och rymt?
Förstår varken finska eller det finska rättsystemet särskilt bra..

Dagens i-lands problem: Rengöra grillen


Kommentarer
Postat av: Vincent

Ser du, du skulle köpt dig en karl istället för en matta! Då hade han bytt däck åt dig. Skärpning Emelia, nu får du nog se över dina behov innan du gör fler dumdristiga inköp.

Häftigt med grillfest. Nästa gång får du bjuda mig. ;)

2008-05-12 @ 15:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback