Helg i Ume

I fredags var vi fyra personer som styrde kosan mot Umeå med blandade motiv. Jag har haft en hur trevlig helg som helst! Träffat mycket folk. Känner ju starkt att om dom hade mitt drömjobb i Umeå så hade jag gärna bott där.. men nu är det inte så och jag trivs faktiskt väldigt bra i Östersund också. Nu får jag istället åka och hälsa på och ha jättetrevligt! Umeå var sig likt, men mycket mer vårigt än jag minns det :) Fast som jag tidigare har kommit på är det helt osmart att vara pollenallergisk i björkarnas stad.. man ser ju konstant rörd ut.
Hann träffa många kompisar bland annat: luncha med Tette , handla med P, och grilla med P. Hann träffa "The godfather" (obs : nytt smeknamn på person som tidigare omnämnts som E) som hastigast också. P och jag såg också en film som dom gjort till tv-serie.. kanske kan jag skriva "en gammal klassiker"  (ledtråd: katla har en avgörande roll i filmen) hahaha.

Sen träffade jag FV, det grymt trevligt !!  Fick t.o.m. äran att hänga med några LÄKARSTUDENTER (inklusive mr läkarstudent himself FV).. dom kan många svåra ord och hade en del nördiga diskussioner, och tror att logopeder bara jobbar med tal.. men men jag tyckte det var trevligt och så tyckte jag allafall själv att jag hängde med i snacket hyffsat bra :)  Sen gick jag och FV  på TC och där träffade vi min kursare M. Vi räknade matematik, drack öl, och sjöng med i covers (OBS jag kunde inte alls bryggan i en per gessle låt....det skulle vara jättedåligt för min image att kunna det)

Jag valde att inte sova så mycket i helgen utan istället effektivisera min tid i Umeå. Hann hänga med lillasyster en del, och besöka lilla J som var hur söt och snäll som helst (och ett geni också, blir svårt att välja om hon ska bli modell eller geni).

Sedan styrde vi ouppmärksamt och med blandade känslor kosan hemåt på krokiga vägar .. man kan säga att vi tog en annan väg.

"And if you say I'm not OK
We must go
If you say there ain't no way that i could know
If you say i aim too high from down below
Well, say you're not 'cause when i'm gone
You'll be callin' but i won't be at the phone

(Walking in the corner
Picking on my shoulder
Waiting for my time to come)" Ur Lykke Li's " I'm good I'm gone

Kommentarer
Postat av: Vincent

Jag tycker det saknas ett I-landsproblem från Umeå-trippen. :(

Jag gillar att alla heter bokstäver men udnrar vad som hände med att benämna folk med sin ålder? 23-åringen osv. :P

Förresten var det ju mer pinsamt när du skrålade med i Eddie Meduzas "RUNKE BALLE" än när du kunde Per Gessles brygga. :P

2008-05-27 @ 09:22:01
Postat av: Mia

Jo, jag tog mig hem ordentligt... Det är fantastiskt vad fokuserad man kan bli efter att ha kräkts ett par gånger och sen tryckt en pizza. Jag har några frågor till dig också, men inte att dryfta här.

2008-05-28 @ 11:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback