TV

Emelia Carlsson


Under ca 2 veckor har jag varit mer hemma och mer trött och mer stillasittande än vanligt mest på grund av pollenallergin och bristen på medicin. Nu är detta löst på två sätt: Snöigt och regnigt väder samt medicin som fungerar.  Har varit lite trött ändå de senaste dagarna.. mycket på jobbet, jobbat länge på dagarna osv osv..

Detta har föranlett  en del tv-tittande. Det blev uppenbart för mig att jag inte sett så mycket på tv de senaste tiden.. följer ju inte nån serie alls. Mina reflektioner nu efter en veckas tv-tittande:

* Varför alla dessa äckliga reklamer om vårtmedel, medel mot diverse åkommor i de nedre regionerna? Får det verkligen någon att vilja köpa dem? En fot-fobiker som jag själv får ju snarar uppstötning..  (men då följer ju som tur är nån reklam om nåt preparat som ska hjälpa mot det..)
* Jag bara älskar moralprogram såsom Lyxfällan, & Du är vad du äter . Då känner jag mig så duktig och nöjd med mitt överstrukturerade liv (excelfiler, pärmar med märkta kategorier.. och såklart : TÄRNINGEN! )
*det är mycket skit på tv... det tåls att sägas igen.
* Varför går det så lite film på tv?

Dagens i-lands problem: Dåligt på tv



Kommentarer
Postat av: Vincent

Vadå tärningen? I don't get it. Jag håller dock med dig om TV. Det är min starka åsikt att TV inte är något man ska röra vid ens med tång. Finns det TV-serier som verkar bra kan man ju alltid ladda ned dem så slipper man få dem med vårtmedel på bestämda tider.

2008-05-16 @ 09:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback