Vänta

Jag är så otroligt dålig på att vänta. Otålig och rastlös. Det ironiska är att när jag stöttar folk på jobbet vars barn har svårt att vänta så brukar jag rekommendera sysselsättning. "Problemet" för mig är att det jag behöver är att ta det lugnt och inte göra så mycket.. det är tråkigt och går långsamt. I torsdag kväll och fredag spenderades i Storhogna med logopederna. Mycket trevligt! Någon hade med sig hallon, en kunde inte hålla tyst om alla överraskningar för huvudpersonen, alla dansade vatten-balett-akrobatik, supergod mat! med mera med mera. Målet med helgen var sedan att "bara ta det lugnt" som det populärt kallas, det är inte så bara det tycker jag.  Trots den lugna idén så kom syster med co förbi. Vi drack det godaste vinet (Lindemans, shiraz) och tittade på film. På lördagen hann (stressat ordval)jag träffa T & N på stan och inhandla en julklapp, presenter och lite advents-pimp-material. På kvällen var det glögg-partaj, mycket trevligt det hymlades med svamp-ställen, jämfördes demens-historier och dracks glögg av olika kaliber. Idag har jag varit på 1års kalas. Jag var äldst av barnen.. och yngst om jag jämför mig med föräldrarna (läs: mina vänner). Jag är dock besviken på att inte lekar som sätta knorr på grisen (tänk små bebisar mellan 4mån-1år med en knorr med en spik på), och fiskdamm stod på programmet. Men jag är nöjd med kalaset ändå, det var mycket trevligt!

"Så jag väntar, ja jag väntar
Om tiden vill ifatt
Det gick så sakta, tog sån tid, varenda vecka var ett år
Vi ringde ibland för att fråga hur vi mår
Tills jag sa "Väntar du på nån eller vill du bli min?"
Du sa "Vad svarar man på sånt?", jag sa "Man svarar nog ingenting" " Om tiden vill ifatt av Winnerbäck

Kommentarer
Postat av: Miss secret agent

Hej! Japp jag hade trevligt i lördags! =)

Själv då? Så hur har det gått med väntan??? DEt vi är bäst på! ELLER SÅ INTE! Blender på fredag???

Kram

2008-12-01 @ 23:05:19
Postat av: Miss secret agent

Postat av: Anonym

Godnatt! :)

2008-12-01 @ 23:08:40
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback