Vuxna gör barnsliga saker tillsammans

Ganska ofta får/ska jag ta fram barnasinnet på jobbet. Dumma mig, trilla av stolar, jaga barn och leka pajas. Allt för att få barnen att skratta, reagera och helst kommunicera. Idag fick jag chansen att ta fram barnasinnet tillsammans med mina fullvuxna kollegor! Vattenrutschbana var ordet! Vi spenderade eftermiddagen på storsjöbadet. Och ja, det var hur skojigt som helst.  Jag åkte alla vattenrutschbanor även den snabbaste (ja jag skryter). Det blev också långa avslappnade stunder i bubbelpoolen, jag aktade mig noga för att anstränga mig i onödan (börja motionssimma eller liknande tilltag). Nu är jag precis så där mör och trött som man var efter badet på fredagar (som följdes av fredagsmys med  24 karat på tv) i barndomen.

I helgen hade jag storfrämmande från kusten. Vi åt god mat, vissa drack vin och en hel del efterrätt blev det också. På dagarna vandrade vi på olika gator (t.o.m. i Krokom) och shoppade en hel del (en vindrutetorkare). Förälskade oss också i affären
poppel
Min gäst  köpte en fin (läs: dyr) skärbräda, jag köpte halvsnygga (läs:billiga) ljusstakar med domherrar på. Jag funderar på om de får bli årets jul/vinter-pynt.  Kanske får helgens efterrätt också räknas till julpynt.. den kommer allafall att i princip räcka fram till jul. Den är supergod och räcker länge.. kolapaj med lingon(i bakgrunden skymtar ljusstakarna):




 

Kommentarer
Postat av: T

Kan undra om jag var först att läsa detta inlägg... :-D Måste få recept på pajen! Hade ju varit jättegott om jag hade råkat haft några lingon.

2008-11-24 @ 20:06:09
Postat av: F

Jag gillar domherrarna. :D Jag vill också ha sådana. :(

2008-11-25 @ 08:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback