Rusningstrafik

Det är fortfarande mycket mycket mycket just nu.. men äntligen har jag en resplan! Jag åker enligt planerna till Indonesien i februari eller mars i ca 2 veckor! Hurra för mig! (missbrukar utropstecken gör jag också).

Linda angående bussarna: Jag som mäter hela 170 cm över havet såg numret på bussen. Rätt nummer! Det var bara så att bussen körde en helt annan väg och passerade inte mitt hem. Det är fel på systemet... Med hjälp av en liten * ska jag förstå att undertexten "går via Lövsta IP" är synonymt med : passerar inte ditt hem.. inte ens i närheten.

För övrigt har jag tagit tag i detta med vinterdäcken. Kort resumé: Fick presentkort på 2 nya vinterdäck i födelsedagspresent. Köpte 2 själv. Min käre far lämnade in fälgarna åt mig och sa glatt att de skulle ringa mig från däckverkstaden när däcken var klara. Det gjorde de inte. Jag fick ringa en man på däckverkstaden, och fick frågan: Hur ser dom ut? och mitt svar blev runda svarta antar jag,... vi skrattade tillsammans. Han hittade mina däck utifrån den i princip enda information jag kunde ge (mitt registreringsnummer). Nu ligger däcken i bakluckan och väntar på att provas!

I helgen drar jag till min vän och stil-ikon M i Sundsvall.  Vi ska se coola band såsom Johnossi & Randy. Det kommer bli häftigt och kul kul kul!


"Allting går så fort. Sen nån har sagt att tid är pengar går vi på.
Fast tiden är väl gratis, vad jag vet.
Sömntabletter tycks va effektivare än sängar.
Sen närdå?
Vi irrar vidare i rusningen, i varsin ensamhet.
-----------
Rulla på.
Orsaken vill ingen ens förstå.
För nån har sagt att har man gott om pengar är
man säker. För vadå?
Jag menar kylan, mörkret, stan och stressen hittar Dig ändå.
Jag antar att Du längtar ut till skogen då och då.
Det verkar så.
Där man kan slippa hänga med.

Och där kan fötterna få ströva som dom vill.
Där hjälper inga tåg och rulltrappor till.
I tunnelbanedån dövas dom inre, tysta skriken.
Det är svårt att få en plats här
i rusningstrafiken.." ur Rusningstrafik av Lars Winnerbäck

Kommentarer
Postat av: Mia

Du är så välkommen... Brukar vanligtvis försöka kolla upp band innan konserter och hade tänkt göra det nu också. Kan ju vara intressant att veta vad de övriga banden pysslar med. Får se om jag hinner i kväll.



Johan undrade om sängkläder, ni behöver inte ta det... Kan skrapa fram till er båda ur gömmorna.

2008-10-16 @ 12:02:49
Postat av: Anonym

Niiice med resa! Jag vill också resa. Humm di dumm. avis Vinterdäck är ju en hit med. Häftigt med alldeles splitternya. Fatta alla dubbar du kan förstöra! :D

2008-10-16 @ 22:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback