snygga axlar till jul

Har i helgen vandrat i tre dagar med favorit-kusinen , mamsen och en moster i Hemavan. Vi gör ju det som en sån där årlig grej, fjällvandrar. Jag hade kanske inte laddat på bästa sätt.. jag hade varit första gången på tortyrpasset på tisdagen åkte till Hemavan torsdagkväll och började vandra på fredagen. Tung i benen var ordet sa Bull. Men det ordnade sig och jag kunde hänga på supertränade kusinens tempo om än lite flåsande i uppförsbackarna. För mycket uppför blir det när man går dagsturer. Då måste man ju upp på fjället varje dag = seg och dryg uppförsbacke.  Hunden Tarzan var också  med.. och vid upprepade tillfällen höll jag av någon outgrundlig anledning på att kalla hunden för Staffan. Hade förvisso varit mycket roligare om han hette det :)  ( Eller ännu roligare om riktiga Tarzan hette Staffan.. tänk "Staffan & Jane").

Idag så var jag åter igen på tortyrpasset som är 1 timme och 45 minuter långt. Alla muskler + kondition tränas.. hårt hårt och skoningslöst. Idag blev vi lovade att få snygga axlar till jul. Men det räckr ingalunda för mig och min nyfunna träningsvän L.. nej nej. Vi vill ha mer än så...snygga muskler på hela kroppen vill vi ha om vi fortsätter plåga oss så här.. För det är jobbigt, men roligt och skönt efteråt.

Lillasyster har flytttat till Östersund också...närmare bestämt har hon flyttat in hos mig temporärt och tillfälligt tills vidare :)

  

Kommentarer
Postat av: Linda

I ljuset av tortyrpasset får jag en stark lust att kalla dig för Ludmilla =) Way to go! Det är obeskrivligt vackert och jag saknar det!

Ha det / vi i Tromsö

2008-09-09 @ 23:30:27
Postat av: Mia

Visst är det väl fin-fint där hemma... Hann inte berätta att jag även bjudit in min bästa vän Johan till Johnossi helgen. Han är också ett stort fan och helt ofarlig!

2008-09-10 @ 12:48:04
Postat av: Johanna

Snygga brallor! Och jag menar det.

2008-09-12 @ 17:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback