Home sweet home

Lillasyster bor ju som jag tidigare berättat i Östersund nu...närmare bestämt i min lägenhet. Detta har gjort att det blivit trängre men även medfört vissa positiva effekter:
* Jag gör mig klar snabbare på morgonen (en direkt konsekvens av att syster sover på soffan och jag försöker smyga och kan varken stilla mitt nyhetsbehov genom tv eller radio)
* I brist på tv och radio (och dagstidning)  på morgonen så började jag helt oprovocerat läsa en vetenskaplig artikel till min kurs.. sjukt men bra och sant.

Idag tog jag med tidigare nämnda syster på en guidad tur runt stan och Frösön. Man kan säga att jag sålde in stan och Frösön ganska bra, så nu törs hon inte flytta till Torvalla.

Igår var jag en sväng och tog en öl med J och C (jag tror att hon stavar med C) eller så kan jag för enkelhetens skull kalla henne Saddam Hussein direkt;) Vi hade väldans trevligt trots fredagströtthet .. lite obra var det dock att ett gäng i övre medelåldern som inte hade det bästa ölsinnet valde att sätta sig vid bordet bredvid oss och skrik-skratta och fulprata så man knappt kunde höra vad man själv tänkte. Sedan skulle vi fira med Cava.. men det hade dom inte.. inte ens någon typ av mousserande vin.. så vi fick fira med vanligt vin i stället (jag gav förslaget att vi skulle hälla i lite ramlösa.. men vi valde att inte göra det).

Sedan lyxade jag med taxi hem. Fick åka med en äldre generationens taxichaufför som gav en föreläsning om hur det historiskt sett ut med caféer och fik i Östersund (det var bara diabilderna som fattades). Men han var snäll och stängde av taxametern tidigare (troligen för att jag lyssnade så snällt och ställde smöriga frågor och förfasade mig över dagens ungdom).

Vill också passa på att tacka J för den trevliga komplimangen om mina byxor, tack tack tack!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback