Curling

Idag har det varit teamdag på jobbet, undrar när det är tänkt att man faktiskt ska jobba när man är iväg och ränner på annat hela tiden. Hursomhelst så var det mycket trevligt. Vi curlade! Det verkade som jag var den som hade bäst koll på regler och upplägg, vilket säger en hel del om den samlade kunskapen om curling :) Man kan kanske säga att vi mer "lekte" curling än spelade.. Det var först mot slutet som vi ens fick in stenarna i boet (jag vet sport-termer som en oinsatt knappt kan förstå). Allt jag kan om curling lärde jag mig ett vinter-os när jag låg sjuk :)

Dagens chock är hursomhelst att min häftiga mormor & co har åkt på en impuls-resa till Florida! Hon är ju ändå snart 80 år. och jag har aldrig sett henne som den impulsiva typen. Så jag är klart imponerad!

En annan diskussion vi förde idag uner lunchen är något som jag själv funderat på länge: Vad är chansen/risken/möjligheten att man kommer använda flytvästarna som finns under stolen på flygplan? Låt oss säga att planet störtar i vatten (storsjön?) hinner och kan jag då dra fram flytvästen från under min flygstol, ta på mig den (med bandet runt midjan), åka rutschbana ut i iskallt vatten och därefter dra bort fliken.. och om flytvästen då inte blåser upp sig själv ska jag då  medan jag trampar iskallt vatten blåsa upp den med de där munstyckena?? och sen ska jag då flyta runt i kallt vatten med en röd lampa (som förhoppningsvis har tänts). Jag tycker hela scenariot verkar orimligt! Själv skulle jag hellre ha en fallskärm under flygstolen.. kanske är de mer stöldbegärliga så därför valde man flytvästar istället? Alternativt var det för svårt för flygpersonalen att demonstrera fallskärmen i mittgången...

Hoppas för övrigt på besök nån kväll i veckan..



Såhär fint var det i min stad idag:


Kommentarer
Postat av: Linda

Det är en mycket aktuell fråga du tar upp! Det där med flytvästarna alltså. Absurt är ordet! Själv har jag rationaliserat bort pjäxorna och satsat på fallskärm och torrdräkt på turen över atlanten. Det verkar vettigt!



Vi satsar på att nå östersund i mitten av nästa vecka. Är du hemma då?

2009-02-02 @ 19:24:44
Postat av: Veronica

När Estonia sjönk vore det ju toppen om alla hade flytväst för då kanske alla hade hittats död eller levande - det kanske är så vi får se det ;-)

2009-02-05 @ 10:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback