45 dagar kvar!

Om ca 45 dagar (räknade inte über-noga) åker jag till Indonesien och hälsar på min vän K som numera är bofast på ön Lombok. Jag håller på att längta ihjäl mig! Ska bli så fantastiskt kul. Även om jag också bor på en ö, så tror jag att ö-livet i Indonesien är annorlunda och mycket mer spännande. Jag är både kontrollfreak (på gränsen till paranoid) och gillar att planera så idag har jag planerat och strukturerat upp anslutningsflyg ( för att ytterligare utöka min miljöskuld) och dylikt.
Som en del i reseplaneringen har jag faktiskt tänkt att ta det som det kommer och bara försöka ta det lugnt..

Lite som Gunilla i filmen Masjävlar: "Ja, jag blir gärna lurad, blåst och uttnyttjad flera gånger om året om det är så trevligt som det var på Bali. Då önskar jag att jag blir lurad varje dag."

Dessutom så verkar det som man precis som i en del afrikanska länder jag besökt får tänka sig att ha flera miljoner pengar med sig. Inte för att det är dyrt.. mer för att  1000 indonesiska rupiah är 0.7 svenska kronor. Dessutom kan det hända att värdparet ( K & O) till viss del vill ha betalt i saltlakrits, men jag har hitills inte hittat någon aktuell valuta kurs på indonesiska rupiah- salt laktris.... det kanske man får lära sig den hårda vägen.

Okej.. några saker jag kanske kan vinna mot (eller med) L:
Spingo
Ordförklaringsspel
Reseplanerings-planer (får sättas på prov när hon och jag planerar vår N.Y. resa)






Kommentarer
Postat av: Robert

Tänkte bara lämna ett spår här! Kul att ses på juldagen! Indonesien låter spännande. Själv håller jag mej till charter, åker till Thailand om ett par veckor. Hade hade!

2009-01-13 @ 22:11:01
Postat av: Lisen

Nu har vi ju lärt oss (den hårda vägen) att du klår mig på Boda Borg...

2009-01-14 @ 16:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback