Göra (minst) två saker samtidigt

Känner mig lite pressad att blogga lite nu då det troligen kommer dröja till nästa gång. Som vanligt har jag 1000 saker på gång. För att citera en vän "jag har häcken full, men det känns skönt".

Igår var det första tortyr-passet för i år. För nytillkomna läsare kan jag berätta att det är ca 2 timmar långt träningspass med styrka, kondition, benstyrka, hopp och studs och ruscher..  Det var tungt. Dessutom fick jag hicka mot slutet och det var otroligt jobbigt att hicka och träna samtidigt, ännu jobbigare var det nästan att stretcha och att hicka under den där 2 minuters avslappningen som är mot slutet. Mest för att det var pinsamt om någon skulle höra. Enligt min egen upplevelse lät mina kvävda hickningar lite som nåt slags gnagar-läte (tänk marsvin, hamster inte för att jag vet hur de låter men jag kan tänka mig det). Jag distraherade min vän L från gnagar-ljudet med att ta av mig mina skor under avslappningen. Lite Seinfeld-varning där på att göra en höna av en fjäder men men..

Ikväll har jag i princip skrivit klart den allra sista examinationsuppgiften på min kurs som jag nu ska avsluta efter 30hp under ett års tid. Vi firade med skumpa och chips redan för ett par veckor sedan, men efter fredag så är jag färdig på riktigt. Jag tar av mig hatten och klappar mig själv på axeln samtidigt som jag med stora matematiska kunskaper konstaterar att 100% arbetstid och 50% studier inte går ihop (fel i facit fel i facit).

På planeringen framöver står besök av min vän och stilikon M i helgen, och helgen ska sedan avslutas med nattåg till Göteborg på söndagen för att påbörja arbetsveckan på västkusten.

Veckans citat " jag säger inte att det är ditt/ert fel men det är det"

Detta intro Peppar upp mig nästan alltid

Kommentarer
Postat av: vincent

Haha.. Jag ska lätt börja köra med det som kommentar.. "jag säger inte att..."



Tydligen har jag blivit punktmissbrukare men det får du leva med. :P Woho! Häftigt.. Jag trodde att du redan hade examen?

2009-01-22 @ 07:33:10
Postat av: Veronica

Har du citerat C?

2009-01-22 @ 20:59:56
Postat av: vincent

Inaktiv... hint hint

2009-01-29 @ 21:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback