Hem ljuva hem

Efter idel rännande åt alla håll och kanter (mest söderut + inomläns) så är jag äntligen hemma igen. Så i helgen blir det rehab.. i allafall ikväll. Förra helgen spenderades med trevligt besök! Pensio-kväll på fredagen (förutom folkölen som nog inte är så pensio) och en snabb utekväll på lördagen. Därefter bar det av mot Göteborg och jag lärde mig spårvagnslinjer och gator i denna västkustska stad (säg det 10 gånger snabbt om du kan!). Som vanligt överkonsumerade jag och min kollega sushi (det gör vi alltid när vi är på resande fot). På nattåget hem blev det inte så överdrivet mycket sömn.. tåget levde om vansinnigt mycket.

Idag vaccinerades jag mot allt möjligt (inte pest, men kolera). Detta inför min indonesien-resa.. sjuksköterskan som vaccinerade mig gjorde reklam för alla möjliga vaccin, så vad gör man? "Stelkramp är bra att fylla på, för det vill du väl inte drabbas av.. tänk om du trampar på en spik?" Stelkramp låter otäckt, och jag är rätt klumpig.. så jag sa ja och tack. Men tillslut fick jag nog och tänkte börja provocera genom att fråga om det verkligen är så farligt att drabbas av polio och difteri.. vad är symtomen? De visade sig vara ganska otäcka symtom så väluppfostrad som jag är (allafall ibland) har jag nu allehanda vaccin i min kropp och ett plåster på varje arm. Kvällen ska spenderas i soffan. Imorgon ska det tjuvkikas på stans snyggaste brud, och därefter ätas middag i trevligt sällskap.

En av de mer "uppstyltade" exemplen från den foto-session som tog oanade propotioner på lördagens förfest:




Kommentarer
Postat av: vincent

Det är lite som ebola.



"Den enda fördelen med ebola är att det är så dödligt att det sällan hinner smitta andra."



Få inte det. Vaccinera istället. ;) Jag tycker det känns tryggt att du har skydd. Ta med kondomer. Puss.

2009-01-31 @ 02:18:54
Postat av: Anonym

2009-01-31 @ 18:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback