stora & små steg

Bloggtorka , kanske är det värmen kanske har jag ett liv i verkligheten nu också. Sedan sist har stora steg tagits på förhållandefronten. Ett av dessa inte så noga övervägda steg togs mer av snålhet och kunde ha slutat i tragedi (nää kanske överdrev jag lite nu). Vi bestämde oss för årskort på jamtli då man tjänar igen detta ganska fort, ännu billigare blev det om man var två vuxna som bodde på samma adress detta kallades då "familjekort" vilket skrämde oss till en början men snålheten bedrog visheten och vi slog till. När vi sedan skulle hämta våra årskort så kunde den barska kvinnan bakom disken först inte hitta dem.
Sedan slog hon in mitt namn på datorn och sa (fortfarande lika barskt) : Har du haft familjekort med någon annan förut?
-Nej, svarade jag helt sanningsenligt ( för det har jag verkligen inte haft,  eller möjligen i 6års åldern med mina föräldrar?)
- Jo det ser ut så säger hon
Jag säger nej en gång till och undrar vad det i så fall påverkar att jag nu vill köpa ett nytt årskort?

Efter mycket om och men får vi våra års-familjekort och jag funderar på om de på jamtli har en databas med alla familjekorts innehavare och hur många felaktigheter det smugit sig in i denna Östersunds-familjedatabas.. 
Jag har i allafall gjort ett statement. Första gången med familjekort... med min numera sambo D.

"A small step for us,one giant leap for barska-tanten-i-jamtli-disken-som-gärna-vill-sätta-käppar-i-hjulen-för-lyckliga-personer-genom-att-ljuga-om-vilka-de-haft-familjekort-med"

Kommentarer
Postat av: vincent

Haha, hon slog säkert in EMILIA! :P XD XD

2009-07-03 @ 17:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback